|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag tänkte byta mina stötdämpare på min 87a. Fram är det inga problem. Bak lite värre :-) De tre muttrarna som håller topplagringen/dämparen, ska dom lossas inifrån bagageutrymmet? Trångt som attan är det. kreativa tips mottages tacksamt :-) Mvh Anders | |
|
Jo...ser du muttrarna så är det ju lugnt :) Bara att börja kravla ;) Mvh Janne. |
|
|
Ville tro att det gick att komma åt muttrarna från coupen :-) Lagom kvälls aktivitet, nu ska jag ladda med några kalla och 13mm hylsor. |
|
|
Vet visserligen inte om det är lätt att plocka bort hatthyllan på E24,men jag tror det inte.. Jag kom då åt muttrarna via bagagutrymmet på E28:orna jag haft...men det är ju inte riktigt samma konstruktion misstänker jag.. Mvh Janne. |
|
|
Tröttnade igår på mecket, kom inte åt den innersta muttern, råkade välta påskölen och garaget är för trångt pga allt byggmaterial till den kommande renoveringen. Gav upp. Men surfade runt lite, hittade några Biltema nycklar som är bananformade. Jorå, funkade utmärkt. Nu är allt av och dom nya dämparna ska på. En del av charmen med meck är att övervinna och lösa problem. Nästa utmaning är den nya styrväxeln :-) Skål. |
|
|
Hej! Jag håller på med samma operation. Jag har fått fast alla muttrarna utom den innersta på högersidan -en massa slangar och skit ivägen... jag gör ett försök till, annars testar jag banannycklarna. Bra tips! Fram är det dock värre. Jag upptäckte rosthål på vänster fjädertallrik, sedan drog jag sönder skruven för ABS-givaren... av alla grejer! Fick tag på två fjäderben från en 528 -86 som gått 14000 mil! Kanonskick! Fick dem tom levererade till garaget! Allt var frid och fröjd! Blästrade dem, målade, skulle sätta dit. Då upptäckte jag en liten skillnad mellan dessa och mina gamla. De "nya" är för bil utan ABS. Hur j-vla kul är det inte??? Bara att ta nya tag! (Nu fick jag skriva av mig lite) vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
|
Hade en sån här när jag bytte bakdämpare på min E24: Länk Funkade klockrent :-) /Magnus Min nya: Länk |
|
|
Det ser ut att vara hål under klädseln i hatthyllan som är ovanför muttrarna. Länk |
|
|
Jo, det är hål i hatthyllan ovanför stötdämparna. Jag övervägde att ta bort inredningen ovanför men hittade ingen bra lösning för att få bort inredningen oskadad. BMW kanske inte hade banannyckar när bilen byggdes och valde istället att ha hål ovanför dämparna :-)? |
|
|
8 minuter för att byta en framfjäder :-) Börjar få upp tempot. Och en dewalt muttersnurra med massa mos underlättar. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.