|
|
|
|---|---|
| Hur gör man för att släcka oilservice lampan på e39 med 9-polig kontakt??? | |
| info finns i sök... | |
|
>Neroht, antar att du har hittat det eftersom du skriver att de finns i sök. Ja hittar då inget om nollställning av oljeservice med 9-polig kontakt... Du kanske kan vara så snäll och länka? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bäst är att införskaffa en serviceåterställare för några hundralappar. Nollställa med kabel i uttaget är inget jag rekomenderar. ///MVH Hasso Länk |
|
Länk Jag hittar ingenting om e39 och 9-polig kontakt när det gäller nollställning av serviceindikator, varken på svenska eller utländska sidor. Är du säker på att du tittar på rätt kontakt? |
|
| Länk | |
|
Hej. Kör till en verkstad så släcker dem den till dej. Gör du fel är det inte säkert den vill starta igen. Bara ett tips. Kjelle |
|
|
Jag är nyfiken på vilken kontakt det är (9-pol)? Håller med tidigare inlägg, är du osäker, kör till en verkstad, tag med en påse fika till eftermiddagskaffet så brukar de koppla på och nollställa osv. FP |
|
| Så det är bara bilar med ODBII man kan nollställa med trippmätarknappen? | |
|
OBD-II kom runt -98/99 (tidigare på US-bilar) och har en 16-polig plugg. Återställning med trippknappen kom efter -01 nånting, har inget samband. Är fortfarande nyfiken på en 9-polig kontakt. FP |
|
| MJ01 har nollställning via trippmätarknappen. Har din -00:a inte det Folke, kan vi dra en exakt gräns där.. | |
|
Fel av mig.. Kontakten är 20-polig, vet inte vart ifrån ja fick att den skulle va 9..? Kanske räknade antalet som används i kontakten? Nu när ja kollade så såg ja direkt att den va 20-polig. Men ja köper nog en serviceåterställare istället, skulle va rätt surt om den gick sönder med kabel... |
|
|
Hej igen. Gör nu rätt med återställaren. När du satt i den starta ej bilen, slå bara till tändningen. Lycka till. Kjelle |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
BMW E39/E46 med Enbart OBDII uttag/ (E39 tillverkade from 06/2000) kan nollställas med trippmätarknappen. Dieslar har ev 20pin pluggen under huven senare i årsmodellerna ///MVH Hasso Länk |
|
@hasso Även M5 E39 f o m 06/2000? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.