|
|
|
|---|---|
|
rubriken säger det mesta , har någon monterat 4-6 punkts bälten i sin E36:a ? vill att det ska vara smidigt att montera dit resp. av då jag kommer att använda vanligt bälte "privat" . har set någon som använder baksättes kontakten som en fäst punkt !? De såldes en gul m3 på börsen i vintras som hade 4 punkts bältes motering och vanligt ... någon som vet . kommer använda original stolen . ///TONY M3 | |
Patrik T |
Har du bur i bilen? Jag har lärt mig att om man har 4 punktsbälte och ej bur så har inte huvudet inte någonstans att ta vägen om olyckan är framme och du voltar. Med vanligt bälte så har man ju möjligheten att vika undan överkropp / huvud och slipper då bryta nacken....Kanske. |
|
Det stämmer som patrik säger. Använder du 4/6-punkts och voltar utan bur så har du ingen möjliget att vika kroppen. I min gamla M3a monterade jag fullbur för att vara säker. /Per |
|
|
nej ingen bur i bilen , men då innebär det att det är flera som åker runt i livsfarliga bilar !? i tron om att ett 4 punkts bälte håller fast en bättre samt säkrare vid ev. krock . ///TONY M3 |
|
|
Ja det är många. Många som inte tänker steget längre. Håller fast bättre? Har aldrig varit med om ett 3 punkts som har släppt efter vid krock. Vill du inte ha fullbur så sätt in en halvbur så slipper du ju ha alla rör fram om du tycker det är lite bökigt. /Per |
|
| Hur mycket kostar det att sätta in en halvbur?, hur mycket plats tar en sån? | |
|
Det finns färdiga satser att köpa! Skruvburar. Du kan börja med att kasta ut baksätet iaf. När du inte har kvar det så behöver du ju inte bry dig om platsen =) Finns kanske ngn färdig bur som gör att du kan ha kvar baksätet. Men oftast får du skära hål i sätet för att få igenom rören. Och det är ju inte så kul. Bättre att köra utan. Ska man ha racestolar så kommer man ju inte in där bak ändå! Du får borra lite i hjulhus osv. för att fästa plattorna. Ett alt är ju att svetsa dit den om man inte vill borra. Men då blir det värre att plocka väck den sen. Jag lät bygga en helsvetsad 6-punkts bur i min gamla M3a som skruvades i botten med plattor. Dock var ju den helsvetsad så den gick inte att ta ut utan att skära ner den innan. kolla med Manuel på www.mh-gtr.com Han fixar halvbur åt dig! /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.