|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som ny här på forumet skriver ja numin första tråd:) Pappa har beställt en ny 530 I med M-pkt carbonsvart. nu till min fråga.. såg nämligen någonstans att "sportfjädringen sänkte bilen 15mm men vad sänker M- fjädringen och vad är skillnaden på dem? Antar att M-fjädringen är vassare.. Tack på förhand! | |
|
Svaret på vad fjädringen sänker har du ju skrivit i tråden, bilen!? Markfrigången blir 15mm mindre. Den är även hårdare vilket är till fördel när du ska ut och hårdköra pappas bil på bana eller på fina kurviga vägar, alltså kommer bilen att bli styvare. Nackdelen är att det kommer att bli stötigare på dåliga vägar, vilka många i det här landet upplevs av mig. Annars kan du väll fråga pappa, han vet väll vad han köper för något?;) |
|
|
Tornquist verkar vara på dåligt påskhumör... Om vi återgår till frågan, nämligen vad skillnaden är mellan Sportfjädring och M-sportfjädring så har M-dämparna en annan "sättning", med andra ord lite fastare i dämpningen. Sänkningen i sig tror jag är densamma. Och, dessutom välkommen till forumet! ---- BMW CS #6212 |
|
|
tackar Narvselius de va precis de ja ville ha svar på!! tacjk så mycket.. och Tornquist ja har grymmt mycket bättre koll än pappa;) min fråna var bara om de va någon skillnad;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.