|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en 525i -90 med vanliga tyg stolar me rump värme och har nu gått och skaffat mej M5 sport stolar i svart skin så nu kommer min fråga ... hur f*an kopplar man in dom för att få alla el funktioner och att minnet i dom skall fungera??? fins det någon som har gjort detta förr eller fins det någon som har el schema till det så jag kan koppla in det har letet runt här och på många andra sidor men inte funnigt svaret .. mvh Turbo fjant | |
|
ingen som vet? Turbo fjant |
|
|
Länk Länk Som synes krävs en "Minnesbox" som sitter under vä stol alternativt en del pyssel för att få det till "elstolar UTAN minne: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
tack för svaret .. men behöver nog mer hjälp en så.' fins det ingen som gjort detta innan? Turbo fjant |
|
|
Fråga 1: har du minnesmodulen ( "comfortmodul") som sitter under vänster stol?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ja jag har minnes modulen som sitter under vänster stol och JA jag har sökt efter liknande inlägg men ej funnigt svar ... som jag skerv först ... vet ej om du kan läsa mej jag skrev "har lett runt här och på många andra sidor men inte funnigt svaret" fixade på höger stol idag .. det var bara att trycka på kontackten så funkade det .. men får ej igång det på förarsidan Turbo fjant |
|
|
Ok... och om du växlar ( om möjligt) kablage mellan höger och vänster stol?? eller bara manöver panlernas kablage?? säkringar F15 & F16 hela?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
det sitter inte samma kablage eller kontackter i stolarna .. det jag har gjort nu är att köra motorena manuelt o ställt in så att jag kan köra bilen men inget är inkopplat nu men det får funka så länge tills jag har kommigt på hur man fixar allt för jag vill ju även ha minnet sen Turbo fjant |
|
|
jag håller på med ett liknande problem funkar fint på passagerarsidan, men på förarsidan stämmer inte kontakterna mellan stolen och bilen! bilen har en vit kontakt stolen en svart! om du löser det kan du väl höra av dig dito om jag löser det så hör jag av mig till dig???? Vänligen Christer |
|
|
det låter ju jätte bra ... det som jag gjorde för att kunna ställa in den lite är ::: det sitter en svart låda under stolen med en massa kontackter i olika färger jag lossade dom kontakterna som har 5st kablar i varge det sitter 3st på ena sidan och 2st på den andra tog helt änkelt en plus och en minus ock körde in i dom två så började stolen röra sig tog ett jävla tag för att ställa in den så jag satt någorlunda ..men nu kan jag köra bilen igen .. koppas du förstår hur jag menar med alla felstavningar en sån här söndags kväll.. mvh Turbo fjant |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.