|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har tittat på en 525 touring 01 och undrar vad ni tycker om priset. Verkar som det finns lite prutmån. Den har gått 18000mil, sprucken framruta däcken är 4,5mm i både vinter och sommar, sommar på orginal alu 16" vinter på plåt 16". Sportpaket sportstolar, ny baklucka, lite stenskott på motorhuv, nya lysen pga. stulna de gamla. såg bra ut i skick invändigt ratt och stolar. svensksåld, nuvarande ägare har haft den sen 03 verkar ärlig. Vad tror ni om priset. Är det ett vettigt köp? Länk Häls Niclas | |
| 85000 låter vettigt.vad jag tycker. | |
|
Är originallysena stulna? Jaha. Låter mer som om bilen varit krockad men man vill inte erkänna det... Men, å andra sidan kan jag ju ha fel! ---- BMW CS #6212 |
|
|
Att orginallyserna på faceliftade e39 blir stulna är tyvärr ingen ovanlighet iallafall inte i Stockholm. Har sett ett antal e39 med tomma ögon i Stockholms innerstad. Ang priset så låter 85 000 helt ok. /Rickard |
|
|
Hej såg på annonsen att bilen är registrerad 200012, om du är lika fräck som bilhandlarna när dom byter in bilen så blir priset ett helt annat, snarare runt 75000 eftersom bilen då skall värderas som en 2000 årsmodell. |
|
|
Hej igen och tack för svaren. Tänkte åka och provköra och bjuda 76000:- Tycker ni att det är ett skambud eller kan det vara något att utgå från? Tänkte att då kanske man kan mötas på 80 till 82 någonstans. Vad tror ni? Vill inte bjuda ett skambud. Häls Niclas |
|
|
Står ju i annonsen: Bilen ska säljas, 89.000kr, Priset kan diskuteras vid snabb affär! Så alltid kan du test att bjuda 76000kr men då skulle ju det vara bra att hitta några brister och hänvisa till det när du ger ditt bud. Kolla t.ex. - om alla pixlar är hela i instrumentet - bulor, repor eller rost, att den inte varit krockad. - hur gummilisterna ser ut i dörröppningen - att allt el fungerar - skick på stötdämpare / nivåregleringen - skick på däck och fälgar - skick på inredning, säten, ratt o liknande - serviceboken och övrig dokumentation - allmänt skick mm... Lycka till! Mvh Ubbe |
|
|
Hej igen. Nu är man glad ägare till bilen. Köpte den idag för 80000kr tyckte det var ett bra pris. Automatlådan var oljebytt och sköljd för 1500mil sen kvitto hade han på det. Så det känns bra. Innredningen är kanonfräsch inget slitet på stolen vid innsteget och ratten inte det minsta blanksliten. Sportstolarna grymt sköna. Bilen gick mycket bra och inget glapp eller gung. Kändes lika bra som kollegans som skjutsade dit mig (en 03 520td 13000mil) Blocket försäkring fick jag också är den bra någon som vet? Så tack alla för råden som jag fått. Jag lägger snart in några bilder i profilen eller blogg när jag kollat hur man gör. Häls Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.