|
|
|
|---|---|
|
hej håller på turbo konvertera och undrar hur jag sätter intercoolern om jag har ac i bilen? abbe | |
manneman |
Men skrota ACn för bövelen! Den stjäl bara effekt, köp en ispåse ist... Ne allvar, Acn tar mer effekt än du kan ana på alla plan så om du inte är väldigt bekväm av dig så ta bort den....det har jag gjort med min i vinter x( BMW ALPINA B12 5,0 Länk |
|
lol ok nee den funkar inte ens behövs fyllas på sen e det ju en cab så jag använder aldrig den i alla fall kör bara på sommrarna me bilen och då kör jag ju ner cabbad hellre en använda ac:n=P) abbe |
|
manneman |
Ett bra exempel på vad jag menar vart när jag hade en 944 turbo för några år sedan(Porsche! inte Volvo) och jag tillsammans med polaren Tomas vart och pressade den hårt efter flygrakan på Ljungbyhed (landsvägen inte flyget ;)...) och bilen "bara" toppar 245 km/h. Jag sa: -Men va fan gör den inte mer!!!?? Tomas svarade: Men STÄÄÄÄÄÄNG AV AAACn FÖR HEEEEEEELVEEEEETEE!!! ...då gjorde den 265 km/h :) BMW ALPINA B12 5,0 Länk |
|
oj gör den så jävla mycket ac:n asså?? låter lite mycket..men kanske e så=) ska lägga ut lite kort på bilen nu vart o plåtat lite innan jag börjar ska lämna in den på omlack sen efter det ska det på nya kjol packet runt om och alla lampor o blinkers skal bytas runt om. sen när jag e klar me allt detta så ska jag börja me motorn=)ska bli kul=) abbe |
|
manneman |
Om inget annat brukar det skilja 1-2 dl i förbrukning om du har ACn på eller ej... BMW ALPINA B12 5,0 Länk |
|
har du nån erfarhet av detta turbo kit? BMW E36 323i 325i 328i M3 92-99 Turbo KIT T3T4 abbe |
|
manneman |
Nix tyvärr.. Min enda erfarenhet av turbo sträcker sig till 944an och en celica GT4. Så viss turbo erfarenhet har jag men jag har bestämt mig för sugmotorer för man kan inte få allt här i livet...eller yadayada :) Men skulle jag gissa vilt så är det mot England du bör vända dig! Det finns få förutom Limmet, Qvarnis, Robban & Robban som har den erfarenheten som krävs i detta landet. Länk Länk Länk Dessa tre är outstanding om man behöver hjälp pga dess engagerade medlemmar, får du ingen hjälp här...finns det ingen att få..tyvärr... Kommer ni ihåg"PENGAR ÄR BARA PAPPER"Länk |
|
ok tack för hjälpen abbe |
|
manneman |
Sen å andra sidan: Lyssna på ljudet av raka rör i detta klippet så lär du förstå vad de säger när de säger byt bil. De menar givetvis att du ska byta till en V12a... En V12a man...Länk Kommer ni ihåg"PENGAR ÄR BARA PAPPER"Länk |
|
lol nice... abbe |
|
|
Manneman: Det finns inte en chans att en bils topphastighet ökar från 245 till 265 km/h bara för att du stänger av AC:n. Beroende på bil så behövs ca 50 hk extra för att göra detta, så mycket stjäl inte AC:n... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
tyckte det lät lite mycket jag me där=) men det e möjligt att det gick bättre av han stängde av ac:n för ac:n tar ju en del enligt bmw i alla fall=) abbe |
|
|
ingen som vet ett annat alternativ än att koppla bort ac kylet? hade velat ha den kvar ingen som vet nåt annat sätt till o montera intercooler? abbe |
|
|
lägg den på taket då nää men finns det ingen plats så får man göra plats tyvärr |
|
|
okjoo ´hade jort det men kan jag ju inte cabba ner under sommaren då kommer jag verkligen behöva ac:n;) ne men jag fatta va du mena blir nog till att plocka bort ac kylet tror jag för finns inte så mycket mer plats. abbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.