|
|
|
|---|---|
|
Den lägger av ibland och rycker när man håller jämn gas. Lär varva upp den när man ska iväg och är bra mycket tröttare än vanligt. Har kollat tändstiften, luftfiltret är nytt och trodde det berodde på lambdasonden så jag bytte den också. Men så var inte fallet. Började efter att bakre ljuddämparn lossnade men det kan väl inte påverka, förutom att den låter lite skönare ;) Skulle vara väldigt tacksam för lite tips. Mvh Robin | |
| Mät på luftmassomätaren ifall den är okey. ja vet inte rigtigt hur många volt den skall vara på men det kan ha med den att göra | |
| prova att ta loss kontaktstycket och se om det blir nån förändring | |
|
Äger ingen multimeter så jag har inte mätt nåt. Men jag tog loss kontakten och då dog bilen så fort man gav lite gas, så den verkar fungera? Nåt mer tips? =) |
|
|
hade samma problem som du min tempgivare var paj. Jag hade även en felkod förvärmning till lamdarelä förvärmning som vi raderade. |
|
|
Ok, är det termokontakten du tänker på? Kostar runt 300kr? Får prova med en sån. Men jag börjar nästan bli orolig för att det är nå ventilstyrningar eller kolvringar som gått sönder. Har kollat tändstift igen och 2-3 av dom var oljiga. Tack för tipsen hitills iaf! |
|
|
Jepp det stämmer, vattentempgivare till styrboxen, min var blå. Det märktes direkt på avgasvärdena när den var paj. Kan ju även vara någon relaterat till lambda. |
|
| Har hittat felet nu, 2st vipparmar som gått av =). Tänkte bara fråga om nån vet om man kan byta ut dom utan att lyfta toppen? Ser ut som man måste det men kan vara värt att fråga. (M20 motorn) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.