|
|
|
|---|---|
| Vill hjälpa motorn hålla högt tryck när den blir varm, som i dag tappar den trycket när den blir varm. Vilken olja ska jag testa? Har en 10W-50 idag. | |
| Kanske ska testa en mineralolja? Bilen gått 22500 mil | |
|
hur vet du att den tappar tryck när den är varm, har du mätt eller börjar de skramla när motorn är varm. |
|
| Indikerar lågt oljetryck, bytt den givaren men hjälper inte | |
|
Alltså, en XW-40 olja skall fungera utomordentligt till de bilar du skrivit att du äger. Jag skulle leta orsaken till problemet istället för att byta olja. Har bilen rullat oäääääääändligt låååååångt eller vad? |
|
|
Sorry.... 22500mil såg jag nu. Då har du nåt mankemang med oljepump eller kanaler. Sök felet... För övrigt; Är det mobil 1 10W-50 du kör med nu? |
|
| Ja, kanske blir att ta ner tråget och kolla pumpen. Men, vill testa med annan olja först. De säger mineralolja ska behålla trycket bättre, stämmer det? | |
|
som bmw-lelle skriver ska du nog försöka hitta orsaken till de verkliga problemet. får du inget tryck med en 10 w 50 så har du ett mekaniskt fel, om de inte är en riktig jävla skit olja du borde nog ändå mäta verkligt oljetryck så vet du , de är mycket bättre än att tro skramlar motorn mycket |
|
| Tycker inte den låter/skramlar. Funderar på göra en engine flusch för att spola ur den invändigt. Kanske ha sörjat igen någonstans i någon kanal eller så. Skulle i alla fall kännas skönt veta den genomspolad | |
|
nja hadde de varit igen satt någonstans borde de varit värre när oljan är kall men visst de är väll aldrig fel med lite rengjöring. Du borde inte köra bilen fören du hittat felet- köra med dåligt tryck är inte bra som du säkert vet de som kan orsaka dåligt tryck är vell i stortsätt för lite/dålig olja dålig oljepump/igensatt sil- kärvande tryckventil - om du har någon-strul med olje filter / filterhus eller åt helvete för stora spel i motorn men då hadde de knackat o skramlat som fan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.