|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en fundering varför Bmw Finans alltid har så hög ränta? Jag tror dom ligger runt 7,5 % just nu i utlåningsränta.! Varför ska vi BMW ägare betala högre ränta andra märken?, räntan är tillochmed högre än storbankernas. Är vi Bmw ägare värderade som rikare eller "dummare"? | |
|
Dom är jäkligt snabba på att höja räntan i 0.25% steg minst 1 gång i kvartalet. Dom har endel kampanjräntor, det är väl det vi vanliga kunder får vara med och betala. |
|
|
Hmm, välkommen till Audi/VAG/skoda där jag jobbar. Vi har just nu 7,95%..... Anledningen till den höga räntan är väl att märkenas egna finansieringsbolag vill tjäna pengar jämfört mot styrräntan som banken sätter. Sedan är det ju smidigare i ett affärsläge att bara kunna kolla kreditvärdighet online och erbjuda ett lån omgående, än att kunden ska gå till banken, vänta ett par dagar på besked (i vissa fall), och förlora den aktuella bilen till någon kund som hade bättre finansiell situation just då. Gäller väl i viss mån mer begagnade bilar än nya, men ändå. mvh Jesper |
|
|
5,95 % ränta på BMW Group om du köper en ny E90/E91. Däremot något högre ränta om du t.ex. köper en ny E92. __ Min bil: Länk |
|
|
Hej Visst kan BMW ha bra ränta, men då blir man begränsad till en modell oftast(just nu E90) Tycker bara att det är skamligt vi BMW ägare får dyrare ränta när vi redan betalar dyrt för bilen. Jag tog själv BMW finans och nu har jag börjat räkna räntepengar och insett jag skulle gått till banken. |
|
|
Om du är missnöjd så kan du ju alltid låna på banken och använda pengarna till att lösa lånet hos BMW finans... flytta lånet så att säga. __ Min bil: Länk |
|
|
BMW finans vet väll vilken dålig lån-säkerhet en BMW har, och ger därför högre ränta än andra märken. De borde uppmuntra folka att köpa genom att erbjuda räntor och bilförsäkringar som är billiga för just deras märke. |
|
|
Räntan hos bilhandlaren är ofta förhandlingsbar om det inte föreligger någon särskild kampanj som i fallet ovan med E90. Man kan faktiskt "prut(t)a på räntan" som bilhandlaren erbjuder, i många fall kan man p.s.s få ned räntan ett par punkter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.