AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.103

är det svårt att turbo konvertera?

ab
13
abbe80
325i cab -93
volvo v70 2,5t -05
Hej på er alla undrar om det e svårt att turbo konvertera?har en bmw 325i cab 93 o e väldigt sugen på att göra detta nu då=) har hittat ett turbo kit som jag har lite funderingar över om det verkligen e så bra? vore kanon sjyst me lite hjälp på vägen här.

T3/T4 STAINLESS TURBO MANIFOLD
Custom-made Tubular
304 Stainless Steel
BRAND NEW DESIGN
TIG WELDED

Each manifold is ported on each cylinder for even flow
Includes new metal gaskets and bolts

FOR

BMW E-36
92-98' 325i
95' + M3 3.0L 3.2L

Brand New T3/T4 Turbo .50 .63 3" VBAND EXHAUST
6.0 PSI INTERNALLY GATED TURBO • FORD SPRINGVALVE ACTUATOR • HYBRID T3/T4 • T04E TURBOCHARGER • STAGE III WHEEL
50 A/R COLD
.63 3" SUPER VBAND OUTLET
a.. 3" INLET DIAMETER
b.. 2" OUTLET
PLUS

Complete Oil Kit - T3 T4 Turbocharger / Turbo Oil Line
Complete T3/T4 - oil fittings - TURBO ACCESSORY KIT

18.00" of 5/8" High Temp 500psig Oil Return Line • Includes " T " fitting to hook up to block
• Includes all necessary fittings and clamps • T fitting will adapt to almost any motor and still use factory oil pressure sending unit
.57 COMPRESSOR WHEEL TRIM
.60 A/R COMPRESSOR
.63 A/R TURBINE
57 TRIM

abbe
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Svår fråga att besvara, den måste du ställa till dig själv, kan du t.ex inte skilja mellan en shiftnyckel och en insexnyckel så kanske du skulle tänka om en eller två gånger om du bör ge dig in i ett sådant projekt.

Kanske ställa några kriterier och granska dig själv och din miljö.
utifrån följande punkter.

* Har jag den nödvändiga kunskapen för detta? Om inte, vart hittar jag den?
* Har jag en ekonomisk grund för att genomföra detta?
* Har jag en erfoderlig verkstad för att genomföra detta?

Vad jag har märkt genom åren när jag har hjälpt till och installerat och mappat styrsystem är att dom flesta är jätteduktiga på att skruva både högt och lågt, men dom har inte en blekaste aning om hur grejerna fungerar.

Varför sitter det en bränsletrycksregulator där? Vad är den till för, och hur påverkar den komponenten systemet i stort?

Tänk också på att du kommer att få skruva, skruva, skruva, skruva och åter skruva. justera, testa, byta grejer som går sönder.
'
Men det är kul som fasiken med turbo, jag saknar faktist den där känslan
att sätta sig i bilen och höra laddtrycket komma ;)
ab
13
abbe80
325i cab -93
volvo v70 2,5t -05
lol ok..nee jag har skruv ´vana har mekat en väldans massa me bilar men aldrig monterat på turbo förr jag vet ju på ett ungefär hur jag ska göra samt så har jag hjälp från en kille som jag jobbar me som ska hjälpa till med detta då som själv har en e 30 som han turbo konverterat..mitt största bekymmer e att jag inte vill köpa nån skit ekonomin finns och vill göra detta på ett bra sätt för att slippa dyra reparationer som kommer av följd av massa onödiga misstag.sen vill man ju göra en sån här grej själv en kul grej.toppen har jag redan jort ett top jobb på så det e så gott som klart det jag undrar e om nån har nån aning om vad det e för turbo kit jag länkat över=)?

ps: tack för det snabba svaret

abbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.