|
|
|
|---|---|
|
hejsan funderar på att handla en 735 ia -88 29000 mil ägd av en verkmästare på en bmw verkstad.all utrustning (stor biege skinn inredning från en 740)alla el prylar verkar fungera.hel ren och fin i övrigt.priset är 49" firman som den nu står på vill ha 35" i mellan vid mitt inbyte av en 318 is 88.verkar det rimmligt tycker ni...??? | |
svardska |
hej Jag tycker att det verkar vara mycket pengar för en bil med så mkt mil, även om den är välservad och omskött. För samma pengar kan du få min 735 med 14200 mil med full dokumentation. Royalblue med blått skinn och det mesta i utrustning. |
|
Det är ganska så mycket mil, men det är ändå billigt med tanke på att bilen är så bra. Den kommer att kunna gå mycket mer än det. Underhåll och skötsel är viktigt. //Schnitzer |
|
|
Har nästan en exakt likadan (28400 mil). Tycker spontant 49' låter lite mycket-prutmån måste väl finnas? Tyvärr är det ju rishögarna som ofta blir riktmärke för värderingen och det straffar även finare exemplar. Är bilen i bra skick och du kan tänka dig att behålla den i några år, tror jag det ändå kan bli en bra affär. Du ska nog vara beredd på att den snabbt tappar värdet till 30-35 tusen. Därefter tror jag värdet planar ut om den är i fortsatt OK skick. Köpte min för 1.5 år sedan (gav då mindre än 49') och har i princip inte haft något strul. Bara normalt underhåll plus den retliga ljusmodulen. Köper du ett fint ex (och har "normalt" flax) är en 735:a inte dyrare än en halvgammal Saab 9000 i ägande. |
|
|
Jag tycker personligen det är för tok för mycket pengar för en så pass gammal bil. Det spelar ingen roll hur välskött den är, 49 000:- Det är gränsen på bedrägeri...? Jag köpte min 735il -88 för 18 000:- och den har full dok och i mycket bra skick (20500mil). Enda som jag behöver fixa är ett dämparbyte bak sen är det bara tuta och köra. Mitt råd, köp privat bil som har få ägare och mycket historik!! Finns många fina 735:er här på Bmw.power som är prisvärda. Mvh Micke |
|
|
Rimligt o rimligt.. Det beror sedan på hur sugen du är på att äga bilen. Priset är ju en marknadsanpassad värdering av just den bilen. Den är säkert mera välskött än de flesta 735:or från -88 vad gäller mekanik i alla fall. Dokumentation på gjorda reparationer är bra att kika efter oxå. Sedan är det naturligtvis viktigt att göra en övrig koll av vagnen innan du slår till. Tycker dock personligen att det priset nog skulle gå att pressa lite till.... Lycka till. Mvh Janne. |
|
svardska |
Visst har priserna sjunkit på e 32 i sverige, men lura inte er själva att sälja era fina ex för billigt. För om man tittar runt lite och kollar vad man verkligen får för 18-25" så är det oftast inte mkt. Jag har kollat flera av bilarna på annons här och det är mest skrot.... jag nämner inga speciella bilar det vore inte rättvist, men jag menar bara att det är en enorm skillnad mellan en välservad och väl omhändertagen bil för 50" och dessa "vrak" som brukar gå för runt 20" Man får nästan alltid vad man betalar för!.. Kolla i Tyskland får ni se! dom fina bilarna där är dyrare än i Sverige. |
|
Man ska verkligen inte släppa iväg ett bra exemplar för billigt. Det är precis som svardska säger. Rishögarna ska inte dra ner värdet från de fina exemplaren. //Schnitzer |
|
betriebsanleitung |
För det priset måste ju bränslepump stötdämpare kardan ac framvagn bakvagn etc etc vara bytta.49000 är ju vad en 93a kostar |
|
Finns det 735:or från 1993? //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.