|
|
|
|---|---|
|
Hur ska jag komma åt under spolarmunstycket under huven? Mina spolare är alldeles för slöa, går bra att spola i ca 70km/h annars blir det över bilen eller under torkarna. Måste jag skruva lösa det där skyddet på alla 100st skruvarna och ta loss huvlåsning också för att få bort ljuddämpningen? Eller finns det något annat sätt? | |
|
det ska räcka med att lossa det lite i ovankant men visst är det några av dom där 100st som du får ta bort Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
Fast ta loss dem kan du göra från ovansidan, bara att trycka dem framåt (eller var det bakåt?). Är det för dåligt tryck så är det väl antingen skit någonstans, eller så är pumpen slut. Jag har kört Citek (kalklösande) genom spolarsystem med stor framgång några gånger. Hjälper inte det så är det bara att byta spolarpump. |
|
|
Blev liknande symptom för mig när frostpluggen/backventilen i spolarmunstycken gick sönder, pumpen pumpade på utav bara helvete men det mesta for ut under huven och ner på isoleringen, vet inte om det går att lyfta upp munstyckena över huven men jag pillade bort skruvarna på isoleringen iaf, var inte så jobbigt. Bara att sätta igång. |
|
|
Adelson: Om jag står framför bilen, ska jag tryca den lilla plastbiten mot framrutan eler mot mig själv? Räcker verkligen det? Var köper man Citek? Räcker det inte med att använda det en gång? Lunken: Var du tvungen att lossa på huvlåsningen också som verkar sitta ovanför isoleringen? |
|
|
Om du står framför bilen trycker du munstycket mot dig själv, om jag minns rätt. Det är bara att testa, det går bara att skjuta åt ett håll. Citek köper man till exempel på ICA. Det är en ful enlitersflaska med röd/vit etikett och orange innehåll. Jo det räcker med en gång. Jag har grort det på flera bilar, en gång per bil. :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.