|
|
|
|---|---|
|
Hej. jag ska gör lite service på min 328 E46..vad jag ha förstått så ä det bara olje byte och kupefiltert som ska göras vid 12500mil. men vilken olja skulle ni rekomendera? är det svårt att byta kupefiltert? mvh karl | |
|
Bytte olja på min 330i för ett par veckor sen. Sökte igenom forumen här lite och kom fram till att de flesta tycker att Castrols helsyntetolja är bra. Själv körde jag med Castrol Edge Sport 0W-40 som är BMW long life approved. Var inne på Bendt bil i Halmstad (som är BMW aukt.) och där sålde de Castrol Magnatec 5W-40. Tror Castrol är ett säkert val i alla fall, har funkat finfint för mig än så länge (även på min gamla bil). |
|
| Försök att ta reda på vad som är använt sedan tidigare. | |
|
Skulle nästan bli förvånad om de inte har används helsyntet innan... När du väljer olja är de ju inte vilket märke som är viktigast,utan vad den har för klassning.Märket på oljan säger igentligen ingenting om vad oljan håller för kvalité. Men iaf...jag använder mig nästan alltid av valvoline synpower 5w-40. Är prisvärd och helnöjd med den! Är även LL-98 klassad.. Vi har ju ändå likadana motorer,så den borde fungera bra i din också :) |
|
|
GLÖM INTE ATT BMW HAR KANONPRIS PÅ OLJEBYTE (ej insp 1 eller liknande) NU! 996kr FÖR 6-CYL. Då får du BMWs longlife olja. Jag har tid bokad 26e mars för denna kurs. /Hampus Länk |
|
|
kupefiltret byter du utan att ens få damm på fingrarna. finns en guide här på autopower/gör-det-själv /Hampus Länk |
|
tornet |
Jag kör med på Valvoline synpower 5w-40, provade även på en engineflush nyligen i samband med oljebytet - första gången någonsin troligtvis - på min 320. Nu går motorn silkeslent och tyst. mvh tornet |
| ringde till bmw i värnamo å dom skulle ha 2200 för att göra den na servicen olje byte och kupefilter.. så jag gör det själv. tack för tippsen ska åka ner till meca å köpa filter och olja nu. | |
|
skillnad på: 1. enbart oljebyte+filter (kampanjpris) 2. standard oljeservice inkl kupefilter Så du vet Karl:P /Hampus Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.