|
|
|
|---|---|
|
hej, för en månad sen blev av med mina 16"(E39) org.alumin.fälgar 4st med sommardäck michelin (köpta juni -7) har ej sparat kvittot....p.g.a innbrött i källare. Och idag har fått besket från försäkringsbolaget så står det "Du har inte kunnat uppvisa kvitto som stryker innehav och värde på stulna däck.Vi betalar 500kr/däck=2000kr. Lönar det sej att överklaga? ..jag ville ha 6500kr för mina hjul..bara däcken köpte jag över 4000kr... Vill nämna att jag har hemförsäkring+allrisk+bilförsäkrink hel+mer(hos samma bolag försäkrat). Vad göra???..någon som har råkat ut för detta... Hittar inte begagnade däck(hjul) på blocket under 4500-5000kr. tacksam för svar mvh sutko | |
|
undrar om oxå vad kan det kostat om man handlar det på BMW fälgar och däcken 16"....läste lite om man återskaffar nya grejer (innom 6 mån)med uppvisande kvittot då för man ersättning... sutko |
|
|
Du har inget kort på bilen som visar fälgarna? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Om dom hör till bilen så behövs inget kvitto, kvitto på däcken ska du inte alls behöva, om du betalade med kort så räcker det med ett kontoutdrag.. Själv blev jag av med mina 18" sommar däck och dom hade jag inget kvitto på men dom fick jag full ersättning på för att jag kunde visa kort på när dom satt på bilen min Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
| Kan du inte be säljaren om en kopia påkvittot? | |
|
hej, jag fick betala med kontant pengar....ska till Kristianstad idag och be om säljare få kvittot fast det var föra året juni -07....men jag kan inte ha kvittot på mina fälgar eller hur??? då får jag betalt bara för däcken...ska lösa seg....då får Ni alla ha en trevligt och Glad Påsk mvh sutko |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.