AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
982

Kontrastlack på M5pkt Lazurblau touring e34?

Lång rubrik men i ett nötskal.

Har köpt en Lazurblau e34 touring med ljusgrå panel och vitt m5 skinn.
Var och inhandlade ett M5 spolierpaket till bilen igår.
Nu sitter jag och funderar på om jag skall ha kontrastlack på packetet då jag ändå skall lacka.

Skulle nog vara snyggt mot den ljusa interiören och allt crome/silver på bilens utsida. Men vet inte riktigt vilken nyans som vore rätt, sidokjolen jag köpte är riktigt ljus silver. Tycker inte det ser riktigt ok ut. Orginalfärgkod på fälgarna?

Kommer sitta M-system II fälgar på bilen med NB fälg bak. Fälgarna är hellackade inte med polerad fälgbana, är även vanliga crome lister kring rutorna på bilen.

Vet inte riktigt vad som känns snyggast.
Hade en sedan tidigare i samma färg utan kontrastlack.
Länk
Länk

Såg väldigt diskret ut i alla fall.

Vilka färger är lämpliga som kontrastlack på min nya tycker ni?
När det är kontrastlack, är nedre dörrlisten också lackad eller skall den vara i bilens färg?

Kom gärna med förslag bilder / färgkod.

-Phil
Här är en med mörkare kontrastlack och shadowline.
Länk

vad tycker ni?

-Phil
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Njea, Inte riktigt snyggt med shadow line och ljusgrå nerlackning. Själv har jag svart nerlackning + shadowline på min santorinblå 530iAT.

/Gunnar
/Santorinblå 530iAT
Jag har inte shadowline på min.

Kan ju bli rätt snyggt, blir ju ganska mkt crome/silver.
Lyktorna blinkersarna vita runt om crome runt rutorna fälgarna silver.
OM jag skall ha kontrast borde jag inte försöka få till samma nyans som fälgarna?
Finns den kombon orginal? Bild?

Testade ju lite med sidokjolen den var riktigt riktigt ljus såg konstigt ut, skall ta och jämföra den med en fälg.

Gunnar har du någon bild online på din bil? Kanske snyggt med ännu mörkare paket, typ mörk antrazit.

Har sett en e34 där alla listerna var lackad i en färg som var mycket lik listen runt fram och bakrutan på en sedan. Dvs nästan svart med lite lite metallic i, riktigt snyggt. Var verkligen inget man la märke till först, såg bara rent och snyggt ut.

Ingen som råkar veta var man kan få tag på de lösa blinkersglasen bak? Ebay?

-Phil
Blir nog att få allt lackat i bilens färg och sedan ev lacka med 2k fälgfärg om det skulle bli aktuellt.

-Phil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.