|
|
|
|---|---|
|
Har en importbil, annars hade jag tagit 12V från cigguttaget som brukar vara rejält avsäkrad, men på min bil ligger cigguttaget på även utan tändning. Var kan man lite lätt knycka ett gäng switchade ampere till en DVB-T mottagare/DVD-spelare (som ska ligga i handskfacket) på en E46? Ska få tummarna loss att använda 16:9 skärmen till mer än bara navigering och har köpt en sån "tv-funktions-adapter" nu... | |
|
Cigguttaget har konstant spänning oavsett om bilen importerad eller ej. Elcentralen finns ovanför handskfacket, där borde du kunna tjuva lite. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Lite omständigt att tjuva från den väl? Det är ju bara en säkringspanel man viker ner, räcker det att man plockar ner handskfacket för att komma åt kablaget bakom panelen? | |
| I handskfacket till vänster finns det (tror det ser likadant ut på alla e46:or, men ej helt säker) en liten plastlucka(ca 20x40mm). Om man lossar lite på den så ser man att det sitter fast ett kontaktdon på baksidan av luckan. Pilla upp "spärrarna" på kontaktdonet så släpper luckan. Sen borrade och filade jag upp luckan så att man kunde sätta fast kontakten i den igen och komma åt stiften. Efter lite rotande i garaget så hitta jag några stift som passa, på med en bit tvåledad kabel, lite krympslang och en cigguttags hona. Det är dock ej "ren" tändnings +, spänningen slås av när man låser bilen. vet ej heller hur pass uppsäkrad den är, men man kan ju prova den hårda vägen att kortsluta kablarna och se vilken säkring som går. =) | |
| ....eller den lite mjäkigare vägen, plocka bort en säkring i taget tills spänningen försvinner. =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.