AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
959

BMW 318 IS drivaxel

Hej! Jag ska byta drivaxeln på min BMW 318 IS för den är helt kaputt. Men det är rostigt och skit så jag är inte säker på vilken storlek på torxen det är? Jag tycker E14 känns för stor och E12 för liten. Vill helst inte runda skiten :P

Så är det nån som vet vad det är för storlek på torxen på BMW 318 IS på drivaxeln där inne vid bakaxeln? inte vid hjulet alltså...

/Marcus
tornet
Vilken modell är det? E30 eller E36?

Kolla annars på www.realoem.com

Där kan du knappa in de sista 7 tecknen i ditt chassienummer för att få fram sprängskisser med tillhörande förklaring till delarna.

mvh tornet
Ah, tack! Det är förresten E36. Jag tittar på realoem nu dock men blir inte mycket klokare. Jag ser inte var torxen sitter på den här bilden?

Länk

någon som kan förklara eller kanske vet vilken storlek det är på torxen där inne på drivaxeln?

/Marcus
tornet
Lite trött nu efter dagens hårda slit men är det inte torxen på denna bilden det gäller? Länk

mvh tornet
Ah jo där är den ju! haha... jag är lite vilse. Men okej, M8, det har jag hört innan tror jag. men mina torx är ju numrerade som typ E8, E10, E12 osv... är det någon skillnad mellan M och E? :P

/Marcus
tornet
Bra fråga, vet faktiskt inte, förmodligen annan beteckning för samma sak? Skriv ut den sprängskissen och ring/åk till BMW eller nån annan som kan tänkas veta (järnhandel kanske) innan du börjar jobba på den!

M är väl ett gängsystem? Kanske E står för nåt annat eller samma på tyska?

Här får du lite utförligare beskrivning: Länk

mvh tornet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.