|
|
|
|---|---|
|
Hel nybliven ägare av en 740iA -97 och är mycket nöjd så här långt. Men med nya bilar har jag alltid lite noja för saker jag inte känner igen. Det första jag lagt märke till är när jag parkerar i garaget och stänger av bilen är ett väldigt svagt sireliknande ljud som jag inte kan identifiera. Det låter precis som ett billarm eller liknande fas väldigt svagt. Är det någon som vet vad skulle kunna vara? Kör helst Ferrari 355 | |
|
Har även en "fluga" bakom klimatpanelen även det låter mycket svagt men kan även höras när man kör. Vet någon vad det sitter för jox bakom panelen som kan låta? Kör helst Ferrari 355 |
|
|
I min 740iL -99 och i polarens 740i -95 så kan man höra ett völdigt svagt men fullt hörbart pipande som stiger och sjunker med topparna på ca 1 s mellan varandra. Det hörs direkt tändningen slås på, och man kan höra det även från förarplats med motorn på tomgång, om det i övrigt är helt tyst i och runt bilen. Det hörs tydligt om man öppnar huven. Någon som vet vad det kan vara, säkert inget fel, men vad är det som låter? Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Johan...: Kan vara motorn som reglerar vänster vindrutetorkares tryck mot rutan som låter. När det blir äldre kan den börja låta lite. Motorn låter under någon sekund vid uppnådd hastighet om c:a 8km/h = inkoppling När tändningen slås av låter den igen någon sekund när trycket släpps. Beskrivningen gäller E32 men vad jag vet är det nästan samma på E38. ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## /Lasse |
|
|
Oj oj vad knepiga grunkor detb sitter i en BMW :-) Skall försöka lyssna vid totkatna nästa gång, otroligt låter det inte. Tack för tipset! Angående flugan, tror jag att den beskrivs i denna tråd: Länk Kör helst Ferrari 355 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.