|
|
|
|---|---|
|
har beställt ett m50b25 block med vev och ska lägga en m52b28delar på det men min fråga är måste man byta veven till m52b28 eller går det med m50b25 vev? någon som gjort någon sån ombyggnad? tacksam för svar och även andra tips. mvh andersson | |
| Det är väl samma borr i dem, skillnaden är längre slag i M52B28 så det är den veven du ska ha. | |
| okok tack för svaret | |
|
Trenger B28 veiv og evt nonvanos eller B28 stempler hvis dette skal vanos topp på. Ellers trenger du 135mm (M52B28) staker. |
|
| det blit att köpa en komplett m52b28 motor och lyfta över allt till m50b25 blocket. | |
|
Om man ska montera på vev, stakar, topp etc. från en B28 på en M50B25, hur blir det med vanos då? Tänkte om man har en icke-vanos M50... Dum fråga kanske? Min bil Länk |
|
| har ingen aning men hade gärna velat veta det. | |
|
Det går fint så länge man tar kammar och kamdrivning från ickevanos. Insuget bör också tas från M50, så det är de delarna man ska spara på. Dubbelvanos topp ser lite annorlunda ut, så detta gäller om delarna kommer från en 328/528 med enkelvanos. |
|
|
hej Ursäkta tänkte sno tråden lite här med en fråga vilken motor är bäst och billigast att bygga turbo på ?? Och vad är skillnaden på dom ?? det gäller alltså m20 och m50 Henke M som i Motor |
|
|
*Markus Fors : så jag behåller bara m50b25 kammarna och sätter i dom i m52b28 toppen? *Lasse Kong : vet inte men tror m20 är billigast men kanske inte bäst. m20 tror jag har bara enkel kammaxel och mindre effekt. m50b25 skulle jag satsa på, kostar lite mer men mer pulver och sen vad jag har hört ska dom vara rätt så stryk tåliga. |
|
|
Ok tackar för det kanon trodde det va tvärt om hehe så fel man kan ha =)) Henke M som i Motor |
|
|
*Markus Fors : så jag behåller bara m50b25 kammarna och sätter i dom i m52b28 toppen? Japp. |
|
|
markus tack för svaret. hur gör jag med vanos prylarna ska man ta bort dom eller ska man bara lämmna dom där dom sitter? |
|
|
Ta hela kamdrivningen och täcklocket i framkant på toppen från icke vanos, insugskammarna är annorlunda så vanos drev osv. passar inte. Det går även att låta vanos och kammar sitta kvar i toppen och bara låta bli att ansluta vanosenheten elektriskt, men det tycker jag bara är en nödlösning att ta till om man inte har icke vanos kammar i bra skick. Klart snyggare lösning att ta bort vanosen om man ändå inte har det styrsystemet. Jämför du båda topparna så är det rätt självklara skillnader som du ser direkt. |
|
|
Ett förtydligande, har du Vanos i 92:an så behöver du inte ändra nåt i toppen. Icke vanos kammar är ingen fördel annars, bara om du ska ha det i en bil utan vanos. |
|
| nix inge vanos i 92:an är ju en m50b25 nonvanos i dom. | |
|
någon som vet mått på kolvarna i m52b28? vill gärna veta höjd, kolvbuls hål, höjden från cc på kolvbuts hålet till toppen på kolven. hoppas någon vet Ride hard die free |
|
|
Jag tror kolvarna har samma mått? men vevstakarna har däremot olika längd. 325 = 130mm 328 = 135mm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.