|
|
|
|---|---|
|
Funderar på om det ser gubbigt ut med t ex 17" Rondell 58 på E38'an? 235/55-17 blir ju exakt lika höga som 235/60-16 Mina bilar: Länk | |
|
Det tror jag inte. Rondell 58 är en mkt snygg fälg på e38:an. Har själv det fast i 18 tum. Dimensioner 235 fram & 255 bak. I mina ögon är 18 den optimala kompromissen för e38 mellan utseende, prestanda och komfort. Kör i vind!! Löparn |
|
|
Jag kör vinterdäck i dimensionen 235/55-17 på BMWs stjärneker 70 fälgar. Det ser betydligt mer "lättfotat" ut än 16"-60profil. inte i samma klass dock som sommardäckens 18" M parallelleker. (BMWs stjärneker 70 måste för övrigt vara bland de tyngsta fälgar BMW kokat ihop. Gjuten aluminiumfälg som väger som om den var av gjutet stål) |
|
|
Det låter ju bra Om någon har bilder på E38 med 17" så posta gärna dessa Mina bilar: Länk |
|
|
Jag har 17" BBS RK på min: Länk Det funkar riktigt fint, god komfort och bra uppförande på vägen. Mvh |
|
| ser lite spattet ut på så stor bil | |
|
WAN: Original är ju 16" eller 18" men visst blir det "fetare" med 20" Radial-Styling 32 eller Alpina. Då får man ju vara sugen på den kostnaden också. Samtidigt ser det på nära håll förjävligt ut med jättefälgar om bromsskivorna ser pyttesmå ut. Håller med andra som skrivit att 18" borde vara den perfekta kompromissen till E38. |
|
|
Tycker det finns en hel del originalfälgar som passar bra och är snygga på E38 t.ex. Länk Länk Länk Länk |
|
alain |
Om du titta på bilder på min länk, ser du fälgar jag har. Jar tycker att det är dom snyggast (paralelleker 37) 18tum, däck bak oribinal 255 18 fram 235 18. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
| ser väl inte så jävla tokigt ut? Länk | |
| WAN: Har han inte fått sålt den ännu, synd den ser ju riktigt välskött ut. Ja smaken är olika =) 20" är enligt mig absolut max på E38 och original 18" Parallelleker 37 gör sig nog bäst. Oavsett tycke och smak har trådskaparen fått lite bilder med 17" i alla fall. | |
| Ser inte ut som att jag ska lägga mig i här direkt (åker på 22") men 17" är helt okej tycker jag nog, du behåller ju komforten med 17" iaf, Min är faktiskt lite lätt stötig och vill gärna söka vägen om det är spårigt. | |
|
Det är ju ett tag sen det skrevs i denna tråd men lägger iaf in en bild på min 740 med nya sommardäck. Bilden inte helt perfekt men den duger för att se hur det blev. Om det ser gubbigt ut eller inte får väl andra avgöra !? Jag är iaf nöjd även om jag nästa gång väljer bredare däck än de 235/45 17 som sitter på nu ! Länk FordLTD Min BMW Länk |
|
alain |
Jag kör med 18 tum som på bilder på sommaren och 17 tum alu till vinter. Dom 18 tum till sommar är underbar att köra med, konfortabel och håller bilen på plats. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.