|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som vet varför "sleep-funktionen" tänds på min 525 IA touring E39 01, när bilen har stått ett tag? Ibland går larmet och ibland dras batteriet ur. Batteri och laddning är kollade. Dörrkontakterna är utbytta på fram och bak dörrarna. Dragkrok är eftermonterad av märke "Monoflex". Om man försöker öppna bagageluckan när bilen är låst tänds "sleep-funktionen" vid växelspaken. mvh Niklas | |
|
Det är normalt att lysdioden vid växelväljaren tänds upp under nån minut när man trycker in låset i bakluckan vid låst bil. Kolla efter liknande trådar med samma problemställning, det finns en mängd funktioner som tar upp bilen ur sleepläget. Är larmet eftermonterat? Utöver dragkroken, nåt annat som är eftermonterat? Nånting tyder kanske ändå på att bilen tror att nån dörr/lucka öppnas efter som larmet går ingång. Kablaget vid gångjärnen till bakluckan kan vara en källa till problem. FP |
|
| Har du fabriksmonterad navigator? | |
|
Larmet är inte efter monterat .jag har ingenting efter monterat. kablaget har vi tittat på, ser bra ut .navigator har vi inte,har tagit bort larmsäkringen och dragit ut alla kontakter som går till bakluckans lås, dioden tänds iallafall ibland. |
|
|
Hej Niklas,kolla elkontakten till draget kryper det in fukt där så kan du få rena flipperspelet på instrumenten,ha bilen igång sätt på varningsblinkers o gå o kolla lyft på locket till dragdosan luktar det illa så där har du felet,Glad Påsk,Perra perrab |
|
|
Dragkontakten ser ny ut . Jag sprayade lite 5.56 i alla fall, få se om det hjälper. Ligger det spänning på dragkontakten när tändningen inte är påslagen? Kan brytaren i dörrlåset vara problemet? Tack för svaren! MVH Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.