|
|
|
|---|---|
| Hej. Har nyligen köpt en BMW 530ia-94,har aldrig förut haft en BMW så jag kan inte så himla mycket om just den bilen,så jag är tacksam för lite råd. Nu är det så att den ibland är svårstartad, och ibland hoppar den igång direkt, finns det nån som har nåt tips på vart jag ska börja undersöka kanske, ska tillägga att det är en V8motor också. | |
| Den är lättstartad när den är kall och svår vid varm motor. skulle tippa på tempraturgivaren. symtomen vid lättstartad varm och svårstartad kall är batteriet. kan du ge lite mer information om när det händer och typ vid vissa tilfällen så blir det nog enklare att hjälpa till | |
| Ja den har alltid startat direkt när denvarit kall, sen halvvarm eller varm har man fått nöta några sek innan den hoppat igång, och för några dagar sedan så fick jag inte igång den alls så nu står den.Men den laddar och låter väldigt pigg men som sagt så vill den inte hoppa igång alls nu då,kan det vara nåt med bränslet kanske?? | |
| har köpt en temp givare som jag ska byta( börjar med det), är det nån som vet vart den sitter möjligtvis,mycket tacksam för svar. | |
| har fått fart på bilen,felet va endast en liten säkring som va trasig som hör till bensinpumpen,(lite pinsamt) efter allt sökande. Tack iaf till Amipower som gav mig lite tips vad de kunde ha varit för fel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.