|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det någon som vet vad det kan vara för fel på tempinstrumentet! tempen fladdrar lite hur som helst. Den kan ligga där den ska,nästa sec så ligger den på det röda och så kan den hålla på Lars BMW no 1 | |
|
Jag hade liknande fel på min 740 (E38), ibland låg tempmätarn i kanten på det blå fältet medan motorn var normalt driftsvarm. Felet var glappkontakt i givaranslutningen till tempivaren. På denna satt den placerad på ett rör som gick längs med torpedväggen mitt bakom motorn. Det satt 2 tempgivare på röret det var den med brunt kontaktstycke, bara lossa spruta i kontaktsprej & trycka ihop, funkade perfekt så länge Jag hade bilen. Dangor. |
|
|
Tack för tipset, jag ska se om jag kan hitta tempgivaren du nämner. Lars BMW no 1 |
|
|
Sånt händer inte på E90 Diesel, för den har ingen tempmätare! "Det man inte vet har man inget ont av!" |
|
|
den finns en testfunktion så man kan testa alla mätare och lampor. Om det kan vara nått fel i instrumentet. //M |
|
|
Hej Lars,det tyder på att det är fel på termostatet dom brukar göra så på dom flesta bilar så det är väl ett troligt fel på din bil,Perra perrab |
|
|
Vill bara säga att felet är avhjälpt och att perra hade rätt, det var termostaten det var fel på. Lars BMW no 1 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.