AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.769

vart kan man köpa m3 stötfångare fram?

Hej! Letar och letar efter en m3 stötfångare ifram till min bmw e46 -01.
Jag vill ha en m3 stötfångare så ja kan sätta dit eventuell "läpp".
Hittar bara stötfångare för 6-7000kr inkl dimljus.
Skulle vilja ha en bra hemsida med bra priser och bra passform.
MVH Elias
Hej!
tack för svaret och sidan, jag anser inte att det är gratis reklam.
detta är ju en sida för att diskutera och leta efter styling m.m. till bilar
Det företag som gör bäst ifrån sig blir ju klart mest rekommenderat.
Jag väntar med att beställa till jag fått några fler tips.
MVH Elias
är det någon mer som har någon sida att tipsa om?
im
500
imix
325 IM-89
325 IX Touring-89
M3-96 coupe
325 I-87 cab
325 IA-93 cab
Z3 2.8-97 cab
120d-08
530d-10 Touring
320D-13 sedan
325i-05 coupe
740IAL-01
X5m 40d-13
735IAL-00
750IAL-01
530 I -94
2002-75
530D touring-15
730D-2009
Tydligen fick jag inte skriva det jag gjorde.
Så jag har en BEG, oanvänd front liggandes.

Visa användare
196
mangkot
330d e93-07
hej tittade på en m3 front till e36a o undrade om "LUFTKANALERNA" ingår eller passar mina orginal??
På följande ställe kan du köpa front till E46 Länk
De ska ha väldigt bra passform och de som har köpt av dem när det gäller E39fronten har bara gott att säga. Finns en jättetråd på bimmerforums om just E39fronten och vad de tycker om den.

Frakten är inte jättedyr till Sverige, har snackat med dem om frakt på backpeglar och det låg på 60$ så en front ligger kanske på det dubbla. Så säg runt 400$ så borde du ha den hemma.
Helt ok med ca 2500kr för en M3 front till E46.
Mattias_johan
Sen tillkommer ju moms och tullavgift för att få in den i sverige. Och frakten på 120 lär inte räcka.

Mattias:
Intressant att du säger att frakten inte kommer att räcka. Du grundar detta på erfarenhet av detta företag eller är det bara taget ur luften.
Jag har alltså fått uppgifterna av företaget ifråga direkt och inte på hörsägen. Bra att du vet bättre.
Gjorde för skojs skull en "provbeställning" på M5speglar till E39 smat nya svarta njurar och fick då enligt deras sida en fraktkostnad på 62$. Mail fårn Jim som är ansvarig gav mig en uppgift på 60$ så man kan säga att infon på deras sida stämmer ganska bra med vad de sa själva.

Gör man en provbeställning på en M3front till E46 så får man en fraktkostnad på 53$ enligt deras sida. Låter lite lågt till och med för mig så därför sa jag runt 120$ för att vara på den säkra sidan.

Givetvis så får man räkna med tull och moms, men det räknas ju på totalpriset på paketet så det blir ju inga jättesummor i alla fall.
Betydligt billigare än här hemma i alla fall.

Observera att fronten är med dimljus och allt som hör till.
Mattias_johan
Frakten grundar jag på att jag vet att det är otroligt dyrt att skicka skrymmande paket från usa. Sen kan det ju vara så att företaget inte tar ut allt i fraktavgift som den verkliga frakten är på. En del kanske redan ligger inbakat i priset.
Blir ju klart lite billigare än webbutikerna här i sverige men frågan är om man vågar chansa.
Är ju upp till elish88 att bestämma.

Synd att dom inte har M-Tech II den är ju betydligt snyggare
Sant, även jag blev förvånad när det gäller fraktpriserna. Stämmer det så är det ju fantastiskt bra.
Håller med om fronten, Tech II är snyggare.
mmm ja vill ha m tech 2 jag med. visst är det den man kan montera den där långa läppen på? MVH Elias
Visa användare
196
mangkot
330d e93-07
tjena beställde nyss en m3 stöt från Länk så ni andra kan vänta så kan jag säga vad priset landade på och kvaliten.när jag fått hem grejerna

mvh mackan
Visa användare
196
mangkot
330d e93-07
tjena betalde via pay pal men idag kom detta i ett email;
Sorry, our fedex guys will not ship bumpers international due to the size of the package. The website will calculate postage incorrectly for any oversized products which is why we added to the description to call for an estimated shipping quote. We can ship smaller items international, just not the oversized packages. Sorry for the inconvience. We had a meeting with our shipping agent and here are the options we have for international shipping.

1.) Open a shipping account with a company and we can use your account to ship the items at your expense ( many times you will need a broker)
2.) We can ship to a address in the United States (relative, friend,etc..)

hur gör jag för att få tillbaka mina pengar nu`??
Du ber dem att returnera dina pengar om du inte vill fullfölja köpet.
Vill du fullfölja köpet så får du nog se över de alternativ som de nämner i sitt mail till dig. Men det är nog lättare att få tag i en spoiler någon annanstans än att ordna konton med fraktbolag.

Mvh ChristoferB
Visa användare
196
mangkot
330d e93-07
har mailat dom i flera dagar nu utan ett svar. har någon något tips
Mattias_johan
Låter inte bra alls detta ju.
Som liten tröst kan jag informera dig om att du valde rätt betalningssätt.
Paypal har en inbyggd försäkring mot sånt här så skulle du inte få tillbaka dina pengar på något sätt så kan du anmälla det till paypal och få 85% eller nått sånt tillbaka.

Tyvärr så är inte detta ovanligt alls har varit med om samma med ett annat företag.
Te
6
Ted Bogus
BMW 528I -00
BMW M3 -89
Jag har handlat mina saker till M3 via Markus Glaum, en tysk kille som håller till utanför Frankfurt. Kolla på www.s14motorsport.de och klicka dig in till M3-shopen. En bra typ som håller leveranstiderna perfekt och har extremt bra finish på delarna. Gillar kolfiber gör han också...

/T
Te
6
Ted Bogus
BMW 528I -00
BMW M3 -89
Sorry, S14-shoppen menar jag. Där kan du välja vilken av M3-orna du vill ha delar till. Kofångaren hittar du högst upp när du valt E46. Lycka till!

/T
Mattias_johan
Tror det va precis den firman som blåste mig. Fast de sålde via ebay. Men de verkar ha slutat sälja där.
tjenare igen allihopa.
någon som vet någon bra sida med m3 m-tech2 frontar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.