|
|
|
|---|---|
| Har försökt få igång min 740 -95 som har stått några veckor med hjälp av startkablar och en annan bil. . Men det blir ingen ström alls , bara en kontrollampa som lyser lite svagt och larmet blinkar några gånger.Tyvärr har bakluckan gått i baklås så jag kommer inte in där för att byta batteri. Kan det vara så att batteriet i 740:n är helt slut och jag måste ha ett helt nytt batteri för att få fart på bilen ? | |
|
Ja, det kan hända att det inte ens är möjligt att starta med startkablar om batteriet är dåligt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Nu har jag fått igång bilen, den gick igång när jag tog starkare startkablar. | |
| Kan tyvärr inte använda laddare för det är inget uttag där jag parkerar men måste man använda laddare för att få batteriet fulladdat när det har varit helt tomt eller kan man köra och få det fulladdat och hur långt bör man isåfall köra ? | |
|
Du måste ladda batteriet med en laddare, du skulle behöva köra nonstop i över 12 timmar för att få bulkladdning (80%), bara en batteriladdare kan ladda upp till 100%. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.