AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.541

Varför ringer ingen på min 530 im Touring?

Sida 1 av 2
Det verkar vara svårt att sälja bilar jus nu!!
Inde en enda menniska har hört av sig angående min bil Länk
Men men kanske kommer.. E nog fel säsong
Anders
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Hej,
Jag tror att priset är lite för högt med tanke på att sv-sålda bilar ligger i samma prisklass. Jag antar att du har prutmån på kanske 10-15' på bilen, så du kanske skulle lägga ut den på strax över 120 papp och sen ha väldigt lite prutmån. Det är många bilar att konkurera med, det är inte lätt.

Jag sålde min A6 2,0 TDi -05 till fullpris (225') på mindre än 2veckor, men å andra sidan så fanns det inte fler än 4-5 motsvarande bilar i den prisklassen.

Mvh
Marin
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Ha tålamod, det är svårt. Ibland dyker det upp någon efter 2 månader. E39 är en bil som har importerats mycket av. Stort utbud alltså. Bilen verkar fräsch.
Trenden går också mot bränslesnålare bilar.

Mr C
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Tråkigt att höra. Gillar annars inner- och ytterfärg, samt klädseln. Borde vara "lättsåld" jämfört med andra E39?
Priset kanske är rimligt pga Mpaketet, men hur många bilar från 01 betalas det 130KSEK för....? Gruppen som köper dessa bilar är liten och kinkig tror jag.

DU måste nog ner i 120 och ha liten prutmån som Marin säger, 130 känns högt för import och att den inte är helt fullutrustad. Men bilen verkar väldigt fin annars så du får nog sålt den.

When batman takes a vacation he does the Gumball
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Du har maskat bort regnumret, vad har du att dölja?

Mats
BMW CS #5847
E
1.156
E
320 ci cab -04
Bra synpunkt Mats. Jag förstår inte varför man sätter ut bilar utan regnummer till försäljning om det inte rör sig om särskilt stöldbegärliga bilar.

Som bilköpare väljer jag automatiskt bort bilar som annonseras ut utan att visa regnr.

E
Angående annonsen så tror jag som många andra att priset är för högt. Det ser onekligen ut som en fin bil med bra utrustningsnivå men den är ändå 7-8 gammal och då är det nog som Simon_en säger enbart en liten skara potentiella köpare som kan tänka sig att pynta såpass mycket pengar för en så gammal bil.

Jag håller med om Mats och E om att inte visa regnummer. Innan jag ringer på en bil vill jag ha möjligheten att kontrollera antal ägare, import eller ej och andra eventuella upplysningar som man kan få från VV. Men detta är bara min helt subjektiva åsikt.

// Erik
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Tror också du behöver berätta hur länge du kört bilen i Sverige efter import, om man läser den så kan man ju tro att den kom för en vecka sedan...

"Fronten är bytt" betyder? Komplett front inklusive motorhuv?

----
BMW CS #6212
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
"Som bilköpare väljer jag automatiskt bort bilar som annonseras ut utan att visa regnr."

Du är inte ensam!

Karl Birgander, Kalmar
BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Bilar utan synligt reg.nr får låg uppmärksamhet av mig, jag vill kunna kolla innan jag ringer.
Ho
191
Hool
525i Touring -92
325i Touring -89 Mtech II
Tja folk har ju försökt det förut..

Läs bara tråden om stackaren på detta forumet som hade sin 530 touring ute på blocket..

En vacker morgon var halva bilen borta.. GIck till skrot sedan :(

Finns en anledning till att inte visa reg # på finare bilar..

Är man intresserad kan man ringa och fråga..

Nygräddad BMWCS member
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tja en 7 år gammal 530 som är importerad för 4 månader sedan och rullat enbart 13400 mil väcker ju en del misstankar tyvärr är ju inte flera mil än vad en lågmilad svensksåld har i allra bästa fall.
Men bilen är ju snygg och med garanterade mil från databasen så borde det stå 120-125 tusen kronor på prislappen, men tyvärr så är det många till salu och det drar ju ned priserna.
Å andra sidan såldes det en fräsch svensksåld 530-01 18.000 milare för 77 för inte så länge sedan

///MVH Hasso
Länk
Kanske bäst att behålla bilen så du inte blir mördad ;)

Länk

Mvh Ubbe
Citat, semperfi skrev:

Svår sjukdom som kallas bilbytar sjukan...Får inte byta mer nu tjejen Mördar mig!!!!!Får nöja mig med ny front. Hahaha

PS. Och du hade ju reg.nr. på ena bilden tidigare...

Länk
Ja det e inte grant att bytta hela tiden...
Men Jag förstår inte resonomanget med import bilar...skulle det vara lurigt att den inte varit i svergia länge???
Men e svensksålda bilar bättre???
Massa rost osv ..
Nej jag tror inte att import e värre än något annat..Desutom har jag ju papper på bilen osv..
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
semperfi:
Importbilar avskräcker gemene man så är det bara, mest pga det stora antalet mätarskruvade bilar. Många e39 som fått en rejäl mätarmanipulation, trots de av BMW kontrollerade milen ...

ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Oftast skiljer det väldigt mycket i försäkringspremier mellan sv-sålda och import bilar, vissa bolag försäkrar inte ens import bilar - därav att jag drar mig lite för import bilar. Angående mätarmanipulation så sker det idag även på många sv-sålda bilar..... Men visst gemene man är oftast lite osäker inför importbilar. Fin bil, lycka till med försäljningen!
Jo jag kan ju iofs förstå att folk e skeptiska i bland..
Det som är det bästa med importer e ju rostmässigt...
Ser på Svenska bilar eller importer som varit i svergie länge, dom har en del rost.....
Men som sagt jag e lite väl pedant,tvättar bilen 2-3 ggr i veckan..
Så nu får det bli en billigare bil.. Kanske en M5 Touring i e34 utförande...
Vad kan jag släppa bilen för?
fick ett bud på 110 000-11500 där i mellan.. men vet ej vad jag ska släppa den för?
Gjorde ett annat inlägg men här plockar man ju bort inlägg hur som hälst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.