AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.763

Hjullager som låter illa ?

Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Jag har ett sjungande ljud i bilen låter som det kommer från höger framhjul ljudet tilltar när man tar en vänstersväng, är det mest troligt att det är ett hjullager som är på upphällningen ? om det nu skulle va så att ljudet inte alls kommer från vänster fram utan kanske från något av dom andra hjulen, kan man då kolla på något sett om ett hjullager är dåligt så man kan lokalisera villket det är. Tacksam för tips och råd !

Mvh
Nordstedt

BMW!! behöver jag säga mer ?
Ne
292
Neroht
523ia-97
523IM-06
325IA M-sport-08
325ia E93-10 (LCI)
335i F30 2012
428i GC xdrive 2016
430i GC LCI xdrive 2018
M235i xdrive 2020
jag hade samma fenomen men det visade sig att det va tvärt om mot din gissning, på e39 så verkar det ge mera ljud när det drar utåt än trycker innåt kändes inget innan allt va demontat så jag kunde rulla bara på medbringaren...M
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Ok så det kan lika gärna vara vänster fram som är dåligt, får väl demontera och prova snurra på medbringaren då.

Mvh
Nordstedt

Visa användare
87
M-Blom
318i ///M-sport Sedan -11
525iA ///M-sport Touring -03
Jag var ganska säker på att jag hade dåligt hjullager på 320in för ett tag sen, jag upplevde det som höger bak. Jag gjorde som du, lysnade vid vänster och högersväng, axelration och inbromsning och var ganska säker på att det var hjullagret höger bak. Men så av en helt annan anledning tog jag av höger framdäck och såg att det var en blåsa på det... 2 nya framhjul senare låter det inget.

Köpte beg vinter däck senare vilka också lät endel. Då hade jag även lite vibrationer så då mistänkte jag obalans och åkte och balanserade däcken. Det hjälpte. (bara ett alt)
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Ok ska ju lägga på s däcken snart så får se om det kanske försvinner då (vore ju ganska bekvämt).
Tack för tipset !

Mvh
Nordstedt

Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Nu har jag lagt på sommarhjulen och oljudet har upphört så jag antar att jag har ett däck som är kass alt en skev fälg.

Mvh
Nordstedt

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.