AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.089

bästa allround bmw:n?

tr
121
treje
330iT 01:a
Vilken är den bästa bmw:n till allt?äga,köra,prestanda,för familjen osv osv
M-bilarna e ju lite dyra i drift så vad e erat förslag?

kärlek går att få för pengar....
Just nu lägger jag rösten på E39 530 Touring, sexans driftkostnader och ljud, men prestanda nästan i paritet med en åtta. Körglad, hyfsat modern bil, billig att köpa och du får lätt in all packning - för att inte tala om att den är snygg :)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Jag lägger också min röst på E39T av senare årsmodell. Vettigt värderad på begagnatmarknaden, hyffsat stor skuff, bra komfort samtidigt som den inbjuder till aktiv körning.

// Erik
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
Nu jämför jag visserligen indirekt med min porsche 944 s2 med uppgraderat chassi, men min 530D e39 kan jag inte direkt påstå är körglad eller inbjuder till aktiv körning...
Visst, betydligt trevligare än en v70 eller 9-5, men körglad vete tusan.

2 ton bil och körglädje rimmar dåligt i mina ögon.

Karl Birgander, Kalmar
BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90
Buspelle
E39 skulle jag sätta på andra plats - en kanonbil som jag själv har haft tre av - men som klar etta blir i dagsläget en E90 - som vi har två av just nu. Lika rymlig som E39, lika gedigen, men betydligt mer körglad och mer modern.
tr
121
treje
jag vet inte men en 335i är väl nästan en M-bil.knappast en familjär bil ur ekonomisk synpunkt.men vad vet jag

5-serien och då främst e39... väldigt driftsäker,rymlig,bra prestanda, inte allt dör dyr, rolig att köra och dessutom snygg.. uppfyller alla krav :D
E39:an är ju en väldigt fin bil men om du gillar M-bilar så bortse inte från E39 M5 visst de kostar men där har du ju en otrolig bil i både prestanda och komfort:) beror ju på hur mycket du vill lägga på bilen. Annars är ju 525-530i väldigt fina bilar.

When batman takes a vacation he does the Gumball
Angeleyes
Lägger min röst på e38 728 99 -
tr
121
treje
det får nog bli en 530,kanske 540 touring då.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.