|
|
|
|---|---|
| Sensorn fram sitter fram gick av när jag skulle ta bort den. Sitter som attans. Jag lär få borra bort den. Frågan är vad som händer med den kännaren längst in i navet om jag inte kan dra ut den. Kan den ligga kvar där inne? Skulle inte tro det . Skall jag ta bort bromsok, bromsskiva lager för att komma åt att putta ut sensorn eller har ni någon annat klokt att komma med? | |
| Fick ett tips om att metallröret den sitter i rostar och gör att den sitter rätt bra. Förslaget var att slå ut den med en dorn (efter att ha plockat bort bromsskivan). Någon som testat? | |
| Enklast är att helt enkelt borra ur den, sedan lätt att sätta dit den nya. | |
|
Det var lite bök med att få bort den gamla men det gick efter att ha borrat med en 10mm borr ca 20 mm in (hade borrstoppsring på). Gäller att inte borra i ringen som sitter i navet!! Tyvärr släcktes inte ABS-lampan. Skall man nollställa på något sätt eller sker det med automatik när man startar? :0( |
|
| Hittade svaret på forumet. Efter att ha kört över 40km/h slocknade lampan :0) Tack för ett superforum som hjälpt mig flera gånger :0) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.