|
|
|
|---|---|
|
Hello World! Nu var det dags! I natt skall jag skruva bil eftersom besiktningen visade en defekt stötdämpare fram och slitna skivor bak. Då märkesverkstaden inte har tid för efter påsk och jag har tillgång till ett garage med lyft (polisgaraget här i Tromsö) blir jag att försöka mig på denna operationen själv. Nu kommer problemet: Jag har aldrig gjort detta tidigare... Jag har nyligen bytt bromsklossar bak och det var inga problem, men skivor och dämpare??? Jag har läst mekartipsen som rör stötdämparbyte på E30, men är dessa relevatna för min E46 Touring? Sök på Autopower efter "byte stötdämpare e46" ger noll resultat... Jag måste vara SÄKER på att jag kommer "i mål" under natten så att inte bilen blir stående kvar på lyften i polisens garage... Det skulle inte bli så populärt när nästa vaktlag går på tror jag ;) Är det någon vänlig själ som kan ge mig några uppmuntrande ord och tips om hur detta skall göras samt om jag behöver inhandla några specialverktyg förutom fjäderspännare? Måste hela fjäderbenet lossas för att därefter ta bort fjödern eller kan man göra detta på ett enklare sätt? (Jag har inte tillgång till någon arbetsbänk med skruvstycke o.likn, bara en lyft...) Måste jag göra en framvagnsinställning efter byte av stötdämpare fram? Är det någon som har bilder eller en link till bilder av denna operation? Mycket tacksam för tips och hjälp med detta!!! /// M BMW-dille är inte en lidenskap; det är en njutbar galenskap... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.