AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
375

Vad göra vid taskig säljes annons ?

vad gör man när man läst en annons, samt pratat med killen och han lovar att bilen är i toppskick ?
Sen när man kommer och kollar är bilen totalt vind o sne samt halvt slut ?

Ska man varna andra för att åka massor av mil och kanske tom köpa den eller ska man låta det bero och hoppas att folk ser hur illa den är ?

cruZZe
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Jag själv skulle skälla ut ägaren för att han lurat dit mig, sen skulle jag försöka varna andra....

//Cosmos
"Rak BMW 6a åt alla"
E28 Registret #160
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Man ska ju vara ärlig när man berättar vidare om någons bil på ett forum. Sedan får man ju också betänka att en bil slits med åldern samt kanske du hade förväntningar på något du inte sett. Svår avvägning. Det får ju liksom inte bli personangrepp av det hela. Har du forskat fram historik däremot och det finns belägg då ser jag inga hinder att presentera detta.
Mvh
Asken
Saken är den att killen i tele beskriv bilen som absolut toppskick och inte minsta skavank.

Efter 3 timmars färd kommer man fram och det visar sig att bilen är sned i dörrar, sned i skärmarna, bagageluckan hade färgskav på innerkant (sned), stor buckla i övre del av framskärm, koppling helt slut, avgasrör helt slut.

Listan kan tyvärr göras ganska lång.

Klart jag var sur för att killen lurade mig att åka så långt för ingenting.

Antagligen hoppas han att det kommer en spekulant och inte upptäcker så mkt fel på den, och jag tycker att det är ganska skapligt oärligt.

Innan jag skriver om vilken bil det handlar om vill jag därför kolla vad folk i allmänhet tycker är rätt att göra, jag vill som sagt inte påbörja personangrepp eller bara vara taskig mot killen.

cruZZe
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
cruZZe: Din och hans åsikt om toppskick är ju två olika saker det kan man ju förstå iaf:)
Du lär ju dig ett par saker också på en sån här sak. Det är väl inte fel att diskutera en begagnad bil och dess historik men som sagt. Det kan ju lätt spåra ut och bli personangrepp. Ta en skön promenad i vårsolen ett par timmar och ut och kör en sväng det nrukar lätt då. Känns det rätt efter det så ut med en länk och försök att vara saklig i dina omdömen.
Själv sak jag åka och spacka fönsterramar:) HA en stabil dag.
Mvh
Asken
gabbe
*cruZZe*

Va den silverfärgad????

Vilken bil va de? Nyfiken =)

M-POWER!!!!!!!!!
gabbe
Jag vet en riktigt skabbig bil som va silverfärgad iallafall

Bilen i fråga var en vit M3 och finns i Linköping.

Tyvärr för ägaren, men för att varna andra så skriver jag ut den.

Den finns under säljes på denna sida.

cruZZe
cruZZe >> Jag tycker att du gör rätt, man ska inte skriva "absolut toppskick" i en annons,som denna kille skrev, om bilen inte är det, så som du beskriver bilen verkar den inte vara det i alla fall...
M3
57
M3 hellrot
Z3M Roadster - 99
528 iA Touring - 00
Men visst ser den fin ut på bilderna.
cruZZe va det på vänster eller höger skärm som den här bucklan va på, han har ju bara tagit bilder på ena sidan.
Jag känner till en gammal ägare till denna bilen o på den tiden va den riktigt fin

M-3
Hej Känner killen som har bilen och jag avrådde honom från att köpa den för något år sedan,för jag tyckte inte motorn gick riktigt hundra...men han la ner en hel del pengar och tid på den så jag trodde att han hade bra skick på den nu.... men som sagt toppskick är ju väldigt olika från person till person... Han tycker antagligen att bilen är i toppskick...och även jag tyckte hans blev väldigt snygg...har ju iochförsig inte sett den på ett halvår....men så illa kan den väl inte varit????
Kanske inte var det lämpligaste inlägg jag läst på den här sidan, vad vet vi, kanske säljaren och köparen har något emot varandra, och nu har den här hemsidan används till att "sänka" säljarens bil.
Lågt slag under bältet.....
Väldigt subjektivt om en bil är fin eller inte.
Kanske ett inlägg som kan plockas bort,webmaster?
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Kan väl säga att det var jag som var med cruZZe och kollade på bilen. Inga hårda ord från någons sida när vi var där varken från säljarens eller köparens sida.

Ska väl inte dra upp alla fel som var på bilen, men om dörrarna har så dålig passning att det viner i bilen vid farter över 100 km/h så är väl något fel?

Trots allt kostade denna resa mig en halv semesterdag samt tid och pengar. Även för cruZZe som stog för bensinen var det mkt tråkigt eftersom bilköpet var redan klart i tele om bilen var så bra som säljaren lovat.

/Edvard
BMW CS # 4503
gabbe
Tjenix

Jag o en kompis ska åka o kolla på en vit m3:a i Linköping i morgon hoppas att det inte är den vi ska åka o kolla på.För jag hittar inte den här på börsen eller är jag blind.Den vi ska åka o kolla på finns i nya Fyndbörsen, är det nån som vet nåt om den.Den är en vit 94:a o har 19"fälgar ser ut o va väldigt fräsch.Är tacksam för svar.

11 April var det en vit M3 inne på börsen från Linköping, 19" fälgar,fotad från en o samma sida, kanske den?
Detta blir sista inlägget från mig angående denna bil.
Jag var och är inte osams med killen som hade bilen på något vis. Däremot tänkte jag att killen kunde varit ärligare och kanske talat om en del av de skavanker som onekligen fanns på bilen, och för att inte fler ska åka och titta och bli besvikna tänkte jag att man kan "varna" folk så de inte åker med samma förväntningar som jag gjorde.

cruZZe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.