|
|
|
|---|---|
martinv8 |
En lampa lyser gult en stund efter uppstart sen slocknar den. Har varit så nu i 4år. Någon som känner igen detta? M |
| Om servicelampan är nollställd så skall det lysa grönt typ 5 gröna streck. så din lampa fungerar nog. har för mig att gul betyder oljebyte (mellanservice) | |
|
Provat att nollställa serviceindikatorn ordentligt med rätt utrustning? Ev. kan du även testa med batterireset, lossa minuskabeln en kvart och koppla in igen. Så här funkar serviceindikatorn: 5 gröna räknas ner efter nollställning, därefter gul som betyder service, sedan röd som betyder att man kört för långt, service omedelbart osv. Oljeservice, inspektion I-II, klocka som betyder byte av bromsvätska osv visas separat i displayen. Kriteriet för hur snabbt de 5 gröna räknar ner beror på förbrukat bränsle, varje indikering motsvarar c:a 300 liter om jag minns rätt. Kör man snålt så lyser varje indikering längre, mycket kallstarter, stadskörning osv ger snabbare nerräkning. FP |
|
martinv8 |
Har aldrig sett någon grön lampa lysa...Har även testat med serviceåterställare (ej BMW org) bara en gul några sek vid uppstart. Strömlös är den varje dag då jag tyvärr fått montera en huvudbrytare. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.