|
|
|
|---|---|
|
Hallå grabbar, jag har varit borta från forumet ett tag, men det märkte väl ingen... :-P Jag tycker bilen är tillräckligt låg där bak redan som den är. 17-tummarna lämnar inte mycket utrymme till övers. Där fram däremot ser det ut lite somm JEEP-stuk. Jag har en H&R 30/15 sänkfjädersats liggande och funderar på om jag kan sänka bilen endast där fram. Blir det trafikfarligt eller på annat sätt negativt? MVH KJELLEN | |
|
VA!?! Kom igen nu Kjelle! Du har kanon fjädrar! Du har ju sett min bil och den tycker iaf jag att den är perfekt sänkt. Har även lite bilder om du intresserade. Tror dom är utlagda på forumet. Rent väghållningsmässigt blir det mycket bättre om du byter alla eftersom fjädrarna är utprovade tillsammans. Sänkningen i sig spelar inte så stor roll, däremot är H&R fjädrarna hårdare eftersom det är sport versionen, och inte komfort fjädrarna du har. För övrigt har jag helt nya (en månad) gamla original bakfjädrar om du nu ändå vill göra det ;) /foo |
|
|
Tjenare Kjellen! Klart du kan bara sänka bilen i ena änden. Min förra coupe jag hade var bara sänkt fram då det var ända sättet jag kom ner i garaget med den. Men jag tycker som Foo att du ska prova med att sänka den runt om till att börja med. Gillar du då inte det så är det bara att sätta tillbaka orginal fjädrarna. ///Nicklas BMWCS# 4748 |
|
|
Tack Grabbs! MVH KJELLEN |
|
|
-> Kjelle Är det nytt rekord i K K-svängen på gång månntro? *retas* ;) |
|
| 85... skrek inte ett dugg i däcken, men flickvännen var med så jag höll mig lugn. Tänker inte försöka höja den nivån :-P | |
325Ci |
ja tycker att du ska sänka bak oxå. Att byta fjädrarna fram bara gör att de blir hårdare o bakfjädrarna e mjukare vilket kan göra att bilen blir mer ostabil. men det är ju upp till dig... lycka till! mvh Daniel |
|
Sänkte min gammla 318 bak själv och det var snabbt gjort, genom att fjädrarna inte sitter på stötdämparna, men min bil vart för låg, visade sig att det var 60 mm sänkning.(köpte beg av en kille som inte visste vad han snackade om...) så var på ok och köpte gummi kuddar som vi var tvungen att bända i i bakfjädrarna, var tvungen att byta däck också till 195/55-15 på vintern, annars tog däcken i fram.... Men jag vägrade att sätta på orig fjädrarna, den var ju hög som ett hus. /Nicke |
|
| Jag har bara sänkt 30 mm fram än så länge och jag tycker det är helt perfekt. Nu har jag visserligen en E30 så det kanske inte kan jämföras rakt av men jag märker inte av att bakänden är mjukare. Väghållningen är helt otrolig, kanske beror på att jag inte har justerat framvagnen än så att jag får lite toe-in eller vad det heter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.