|
|
|
|---|---|
|
Hej alla bmw proffs jag är desperat fattar ingeting! har en orginal bmw c professional radio i bilen med cd växlare problemet är att jag trycker på mode på radion så hittar den bara radio och tape INTE cd växlaren har kollat diverse sladdar och säkringar allt ser bra ut har inte plockat ut radion det verkar krångligt har tagit bort sidopanelerna och tittat in från sidan tycker att det ser bra ut! undrar vad felet är den som vet får en medalj personligen av mig vid en högtidscermoni ;) MVH Stefan Länk | |
|
Hej, Fungerar cdkasett utmatningen dvs är det ström till cdväxlaren? Om ja, prova koppla bort batteriet i 5 minuter och sedan tillbaka. Då söker radion på nytt efter en eventuell cdväxlare. /Andy |
|
|
ja ha nu gick coden till ! Hade en känsla att det skulle bli så! Hittade inte coden bland bilens papper endast en instruktionsbok till radion och ett radio pass med info om typ/mod och serial-nr samt en ruta med safety-nr men den rutan är TOM provade några olika sifferkombinationer funkade inte och nu står det code wait man kan inte prova fler gånger :) jävla skit slänger radion på soptippen snart! VAD skall man göra nu??? |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Du måste nu ha strömmen påkopplad en eller två timmar innan du kan göra nya kodinmatningsförsök. Du kan köpa coden av BMW för 500:- om radion satt original i bilen ny, då ger du BMW ch.nr och ditt radionr så kan de ta fram koden. Skall du slänga allt eller något, kontakta mig :) |
| Hittade coden till slut så nu funkar radio och tape men radion hittar inte cd växlaren trots ström brytningen!!! trots att det fins ström till cd växlaren och alla kablar ser hela ut! har svårt att tro att det är ett kabelbrott! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.