AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.244

Finns det någon BMW-färglista med bilder?

Mi
345
Michél
E87 118d -08
Jag vet att Autopower har en färglista som baseras på Bmw-kulörerna,däremot skulle jag vilja ha en lista där man får se hur respektiv färg ser ut då jag letar ny kulör till mitt projekt.

Finns det på någon tysk motsvarighet till detta forum?
Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Detta är kanske inte 100% svar på din fråga men jag tycker denna länk är ganska bra.
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Här Länk är en annan sida med en del färger.

___
//Ulf
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Finns en länk med färger här på sidan och några har kort. Länk
Kanske färgen du är ute efter finns med?

///BMW - Was sonst!
Mi
345
Michél
E87 118d -08
Tack för tipsen,de kanske hjälper en bit på vägen!

JohanE:

Autopowers färglista är ju bra och komplett,däremot så saknas cirka 50% utav bilderna på de färger som har en länk bifogad.

Det vore roligt att se hur kulörerna ser ut och inte bara ett namn på sätt och vis.
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
en tankvärd grej är att det kan vara svårt att välja färg på ett litet prov, jag vet inte hur stor vana du har men faktum är att kulören kan ge ett helt annat intryck på den stora ytan som en bil har så om du kan titta på de färger på bilar som rullar kan du lättare se hur kulören tar sig ut i verkligheten det kan gälla en ren org.färg som en helt annan kulör från ev. ett annat märke
mvh Uffe/bildock
Mi
345
Michél
E87 118d -08
Jag vet på ett ungefär vilken kulör bilen ska få så småningom, fördelen med bilder på samtliga färgalternativ vore att man genom dem skulle kunna pricka in rätt färgalternativ ihop med kulören jag eftersöker.

Däremot så löstes problemet och rätt färg forskades fram, valet föll på en Audikulör med namnet LZ1T - CASHMERE GRAY PEARL EFFECT.

Bilder för er som är intresserade finns på länken nedanför (tyvärr en annons,men bättre bilder fanns inte att hitta):

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.