|
|
|
|---|---|
pg_ice |
Jag har tagit bort magnetventilerna och kretskortet till vanosen för kontroll. Kretskortet var ett helvete att få ut men jag kom på att man är tvungen att böja ut piggen på sidan vid styrplåten,då gick det givetvis lättare. Kortet ser riktigt fräscht ut och jag kan inte se något bränt eller ärjat nu vet jag inte vart det brukar vara bränt när det väl är det? jag har iofs inte kollat undersidan av kretskortet men jag ska göra det. Bild på vanos kretskortet: Länk Magnetventilen (kraftigt förstorad) Länk Den ser också fräsch ut men jag undrar om inte det är läge att löda om minus polen? det är lite bränt där men jag vet inte om det påverkar kontakten. bild på kabelanslutningen till ventilen: Länk Jag kollade även strömmen fram till ventilerna. Rätta mig eller ska det inte komma fram ström till båda ventilerna när man slår på tändningen?? Som det är nu så kommer det bara fram ström till den "undre" magnetventilen och inte den övre. jag har dubbeltkollat och även ryckt i sladden för att se om det är glapp men det är stendött med ström till den övre ventilen. kontakten till den övre ventilen ser fräschare ut än den undre(den som är på bilden) så jag utesluter att det är kortis där. Den övre ventilen delar ju samma kontakt som sensorn som sitter på ovansidan av vanosen. Kommer det inte fram ström alls så funkar inte heller sensorn eller hur. fortsättning följer :) |
pg_ice |
felskrivet: "kretskortet var ett helvete att få ut" menade givetvis styrboxen till vanosen |
pg_ice |
Dom där ventilerna blir man ju inte klok på jag kollade på fel kabel förut när jag inte fick nån ström till den ena ventilen Det går alltså fram ström till båda ventilerna. inga problem där. Ström på ena stiftet och jord på det andra på kontakten som ansluter ventil sladen. helt OK! Men! ändå blir det ström på båda kablarna och även lödningarna i mitten uppe på ventilen när man trycker dit kontakten. hur går det ihopp sig? sätter jag dit ett vanligt 12v batteri på sladden till ventilen så klickar det till i ventilen när den får ström. precis som det ska vara eller? varför kortsluter anslutningen båda ventilerna?? det är ju det som händer. är det meningen att det ska vara ström på alla kontakter uppe vid ventilen när man slår på tändningen? kom igen alla buktalare nån måste ju ha koll eller har alla lämnat in när vanosen strulat? ;) |
pg_ice |
kan nån bekräfta att det är ström på samtliga stift på magnetventilen när man slår på tändningen. har nån lust att kolla på det så vore det SCHYYYYST. fan är det bara gubbjevlar på det här forumet? kom igen öka nu! ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.