|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt från standard lyktor till angel eyes och nya dimljus på min e36:a Kan dock inte ställa in parkeringsljus + dimljus när bilen är startad, när man vrider på ljusvredet blir det ingen skillnad. Är det standard på importerade e36? Jag vill ju också vara cooool med mina nya lysen ;-P | |
|
Du skall kunna tända dimljuset när parkeringljuset är tänt. Funkar dimljuset med halvljus? BMW CS #5206 |
|
|
Dimljus går bra ihop med halvljus, det har jag en bot hemma som säger ,-) Jag kan alltså inte enbart få på parkeringssljus, med eller utan dimljus Det fungerar endast när bilen står avstängd i det andra läget på tändningen med vredet i andra läger |
|
| Den 320i e36 som jag hade förut var import och på kunde jag köra med enbart p-ljus och dimljus. Det skulle ju kunna vara så att dina nya lampor inte tillåter det men det tycker jag låter konstigt. Tyvärr har jag inga tips om vad som kan vara fel... | |
|
Nej det gick inte med de gamla heller. Tycker det verkar skumt, men tänkte ju kolla om det var så standard eller om det är något fel. Får väl åka in till Bmw och se vad de säger om saken. Tack ändå! |
|
|
Det låter som du har någon eftermonterad halvljusautomatikslösning, som inte fungerar riktigt som den borde. Om det är så att halvljuset alltid lyser när motorn är igång? Original fungerar det ju som en automatisk avstängning av lyset när man stänger av bilen om vredet står på halvljus. I övrigt fungerar vredet som det är tänkt. Eftermonterade grejer fungerar ibland så att det slår på halvljuset när man vrider på tändningen/startar motorn, oavsett vad vredet står på. |
|
|
OK Problemet är alltså att du inta kan släcka halvljuset om tändningen är på, då tror jag på Adelsons tips om att det sitter någon halvljusautomatik av eftermarknadstyp. Det borde ju i såfall gå att ta bort den, och tända ljuset manuellt, eller låta någon med datorutrustning koppla in halvljusautomatik som den skall fungera. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.