|
|
|
|---|---|
|
Hej, Ngn som har provat 17" 235/40 på en Compact 94´? Tacksam för tips. | |
|
Nej, 225/45 är max tillåtna (fast det var kanske inte svaret på din fråga). Jag klämde in 225/45 bak och 215/40 fram på min förra 316 Compe. MVH KJELLEN |
|
|
Har testat med 235/45 på min, det fick plats. /Kalle |
|
|
Ska en sådan liten bil rulla om kring på sådana däck :-) (hoppas ingen tog illa upp) /Nicke |
|
|
Ska ju inte sätta dem på min bil... Säljer det som blev kvar av M3:an. Har en köpare som äger en Compact men jag vill inte lura på han ngt som inte funkar. Så ligger det till. Så jag tolkar er som att det funkar bra men inte är "helt tillåtet". Ngn som har lyckats besiktiga med 235/40? |
|
|
Jag har besiktigat med såna bakdäck. Det är väl bara nyare bilar som det kan bli problem med, men en 94 omfattas ju inte av helbilgodkännandet eller vad det nu kallas. /Kalle |
|
|
Kalle: Vad hade du för framdäck? |
|
|
Nu sitter det 215/45 fram. Det satt 235/45 runt om när jag köpte fälgarna. Tyckte däcket kom lite nära fjäderskålen fram så jag minskade dimensionen när de var slut. /Kalle |
|
|
Sitter 8 tums fälgar på min ET 40 , fran 225/45-17 , bak 245/40-17 , men bilen är icke sänkt , bara M chassit och det funkar Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.