AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
924

Byte av ratt med airbag till en utan

Qe
133
Qewken
540ia -93 E34
tjenare, jo som sagt så har jag tagit ur min slitna orginal ratt med airbag, och ska nu inhandla en ratt utan airbag, tankte på en m-ratt som passar i e34.
är det bara att montera i den eller ska man tänka på något specielllt?
lampan för airbagen kommer ju självklart att lysa, men jag tänkte ta ur lampan ur instumenteringen, är det allt jag behöver göra?

Tacksam för alla svar och erfarenheter..
Gnatt allihop.

-------------------------
"En bra förare får aldrig möte i en kurva"
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Jag har för mig att kransen är tjockare för ratt med airbag.
Men om du skulle köpa universal ratt o ratt nav så skulle det funka men SBP släpper inte bilen genom om airbag lampan lyser så den måste kopplas om inte koppla bort lampan skulle funka o dom på SBP missar det...

Du kan kolla på Länk o se vilka rattar passar.

BMW - Beroende Med Wilja!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
SBP kan möjligen missa en urkopplad lampa. Själv kommer du inte missa skillnaden mellan airbag eller inte vid en krock. Ett litet moraliskt tips från en som också var odödlig i 20-årsåldern..;)
SBP har inget med airbag att göra.....låter lustigt,men sant....däremot får inte abs:en lysa,vet att detta låter "sjukt" men så är det.
mvh
Qe
133
Qewken
540ia -93 E34
okej, men finns det några sport-rattar med airbag som passar? och vågar man bara koppla ihop kabeln ingen, vill ju inte ha en kudde i nyllet så fort man startar bilen.

Visa användare
61
Amipower
BMW 520D 2007
Medans du utför arbetet så kopplar du loss minuskabeln o så går det bra. givitvis kan du ta i ett element innan för att jorda av sig själv.
Qe
133
Qewken
540ia -93 E34
okej, ja som sagt så skulle jag vilja ha i en ratt från en e34 m5, för min har fransat sig i överkant, ser skit illa ut verkligen, så någon som har nå tipps på nå vettigt att göra åt saken?

mvh

Qe
133
Qewken
540ia -93 E34
är det något som har nå förslag på hur jag ska göra? vill ju verkligen inte ha min standard ratt.. fårgan är om man kanske ska byta nav, så jag kan ha en ratt utan airbag?.
måste finnas någon som har nått förslag, kom igen nu :)

mvh "rattlös"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.