|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Har fått ett jobbigt kylvätskeläckage mellan expansionskärlet och kylaren. Har bytt o-ringen som sitter i botten på expansionskärlet då det läckte vatten där, läckte inte mycket men alltid lite grann just efter jag stängt av bilen efter körning (antar att trycket i systemet är som högst då). Bytte o-ringen i botten i tron att det skulle bli bra, men efter det läcker det mycket mer. Kan det bli bättre om jag byter hela kärlet, eller är det nåt annat som är fel? Jag kan se en svag tendens att kärlet ser lite "svällt ut". Har bytt det en gång tidigare för ca 3år sen, då pga att det spruckit. Kan det blivit dåligt redan? Thomas | |
| Hur såg sätet ut på kylaren där o-ringen sitter då? Kan ju vara där det är dåligt eller så kanske den är nr14 Länk som läcker? | |
|
Det läcker inte nere vid givaren "nr14", utan det läcker i skarven mellan kärlet och "sätet" i kylaren. "Sätet" i kylaren ser inte ut att vara något fel på. Har nu bytt till ett nytt kärl men det läcker fortfarande. Det läcker inget om jag står på tomgång utan först när jag varvar upp motorn ganska kraftigt. Verkar som läckaget ändrat karaktär efter bytet av kärlet, tidigare läckte det mera när trycket i systemet var som högst(när jag precis stannat efter att ha kört bilen riktigt varm). Nu verkar just det läckaget avtagit och kommer mera när jag varvar upp bilen kraftigt. Kan det vara luft i systemet som gör att den trycker ur sig vattnet? Eller någon som har nåt tips? Börjar bli smått jobbigt det här... Thomas |
|
| Kan tillägga att tempmätaren aldrig visat något konstigt, den går upp helt normalt som den ska och ligger på normaltemp hela tiden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.