|
|
|
|---|---|
|
Hej. Skulle byta stift på min m3:a idag. Men fattar inte hur jag ska komma åt stiftet längst in vid torpedväggen. Sitter ju svin tajjt. Kommer aldrig få in nyckeln med förlängaren och spärrskafftet. Någon som vet? Eller är det bara att ge sig faan på att det ska gå? ;) Mvh | |
pg_ice |
BMW original verktyg :) |
|
Lätt att komma åt om man demonterar lite torkar dike =) tror ju inte direkt du behöver byta stiften för så långt kan den inte ha gått sen ja bytte ut stiften, fast det känns ju bra o veta att allt e tip top :) ang vanos i annan tråd, kom oljudet plötsligt, vad kör du på för olja i nuläget? jag körde mobil 1 5/50 tror ja d va men den lär väll vara bytt för länge sen! |
|
| Pontus: Fixade stiftet igår. Gick med en kortare förlängare;) . Jo men man ska serva dem ofta. Stiften va lite svarta så det va lika bra. Kör också med mobil 1 men det blir castrol tws inom en snar framtid. Får väl riva isär vanosen och titta vad det kan vara eller så tystnar den efter oljebyte. Annars blir det vanos byte i vinter :( . Thats life | |
pg_ice |
varför hålla på och prova ut förlängare och nycklar när BMWs verktyg som du har i bagageluckan är helt perfekta för att byta tändstift? bara nyfiken. det låter som mer jobb än vad man behöver. riva vanosen kan du glömma tro mig vanosen följer inte fysikens lagar. troligen är den importerad från pluto där man kan få en plus kontakt att över tomrum leda ström till en annan. |
|
Att stiften är svarta betyder ju inte att dom e slitna :p tyder ju endast på att motorn gått fett, vet den gjorde det innan ja bytte ut bägge lambdasonderna, hade lite problem med varmstart när det va riktigt heta sommar dagar,l ville gå orent tills man drog ur den lite sen gick den ok, hade redan då lite misstankar om ev felande magnet ventiler i vanosen. |
|
|
Pontus: Jasså det hade du. Då får jag väl köra in bilen till bmw när jag ställt på den och byta vanos filtret plus magnet ventilerna. Då kanske den tysnar. Fast jag tror den kommer vara lite lugnare när jag bytt olja. Tror ändå att jag ska byta vanosen under vintern, då vet jag iallafall att jag har en motor som håller i ur å skur. Då blir det till att behålla den länge och bara njuta av den tysta motorn. ;). Ljudet har kommit smygandes mer å mer. Men att den ska gå illa varma sommar dagar har jag inte vart med om. Och angående stiften så ville jag bara ha nya friska stift i den då jag ändå bytte allt annat. Tror inte att vanosens egenskaper är försämrade då den går ruskigt bra. Men det är ju det förbannade ljudet som kan ta kål på vilken bmw entusiast som helst. pg ice: Har ju tyvärr inte så många verktyg i bakluckan. Har inte haft det i någon bmw jag ägt ;) . Dom verkar gå åt. Jasså det e inget att tänka på. Låter ju mindre bra det klart. Jo jag har sett på endel spräng skisser och det ser ju inte direkt logiskt ut. Anser dock att har man bara en fräsch vanos har du en bmw som håller livet ut, känns som dem håller hur bra som helst bara man inte varvar dem kalla. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.