|
|
|
|---|---|
|
Jag kör nu på Michelin 235/50 18, 255/45 18 pilot sport.Måste byta däck nu men det kostar mycket pengar.Är det nån som kör på Hankook eller Kumho?Några för eller nackdelar? De är ungefär hälften så dyra. PESV | |
|
Jag kör på Hankook Ventus K 104. Satt på när jag köpte bilen. Framdäcken är väl halvslitna efter två somrar. Har precis köpt nya bakdäck. Helslut efter två år! 255/40 17 (1884 kr på däckonline) Är väl ganska ok däck. Klart prisvärda. Har oftast kört på Michelin innan, men dom kostar ju en del! Det jag kan klaga på är att man lätt får "ståplatta". Räcker att bilen står ngr timmar så är det obalans när man kör i väg. Fast det försvinner ju ganska snabbt. Kan kanske bero på att jag kört med för lågt tryck. Har följt boken, men det är tydligen mkt för lågt! Kanske därför bakdäcken tog slut så fort...! gagge |
|
|
Jag hade Kuhmo Ecsta 712 på en E36 för ett antal år sedan, jag var riktig nöjd med dessa däck. Slitstarka, bra grepp och vettigt prissatta. Nu var ju det här ett par år sedan och jag misstänker att Kuhmo-däcken bara blivit bättre! /// Erik |
|
|
Nankang då? Jag hade Hankook Ventus men dom var inget vidare bra mot Nankang som jag kör på nu. Ca 200kr billigare per styck o en anning bättre enligt däcktesten på däckonline. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Jag har jämfört Hankook billigare däck med Nokian billigare alternativ och måste säga att dom båda räckte lika länge(båda lika mjuka) med skillnaden att Hankook var 3000kr billigare runt om. Hankook ger mycket för pengarna samt att däckhandlarna har bra marginaler på dem så det kan finnas förhandlingsläge |
|
|
Har kört på 3 olika sorters Kuhmodäck samt att jag nu har Hankook på ena bilen. Den gamla E34 hade 18" 225/4X R18 samt senare 235/4X R18. De första Kuhmo var vi ganska nöjda med, slets väl iof ganska bra, byttes senare till 235 Kuhmo Ecsta 712 som vi var mycket nöjda med. Ganska låg ljudnivå, bra grepp på blött och torrt. Förra året satte jag på Kuhmo KU31 på en annan bil (205/50 R16) eller vad deras nya serie heter, dessa däck var nog det sämsta jag kört på. Bullriga, slets fort, körde slut på framdäcken på 1sommar alltså knappt 1000mil motorväg och lite landsväg. Inga rivstarter (fwd). Helt värdelösa i väta, då dem släppte på 3:an i ca 80km/h. Ngt som dem 2år gamla michelin Energy däcken ej hade gjort. Har nu Hankook Ventus S1 Evo K107 på samma bil som hade KU31. Diemension 215/40 R17. Tar mkt bra, betydligt bättre grepp än Kuhmo däcken, trots större dimension känns inte däcken "tyngre" än mots 16" Kuhmo. Kuhmo däcken ville gärna släppa i rondeller om man tryckte på lite, detta var i somras med allt vad det innebär med bra temperatur etc. Hankook vägrar släppa trots 3-5grader i backen. K107 ska tydligen vara betydligt bättre än K104.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.