|
|
|
|---|---|
|
Tja! Nu har jag läääänge fantiserat om att köpa min första Bmw 525 E34! Men jag har lite småfrågor och vilka är bättre att fråga än er? Jag har en Bmw 318 -88 för några år sedan, älskade dne, lite för slö för min smak men väldigt sportig att åka i! Och jag är ute efter en Bmw 525i -9X med helst av allt Vanos. Kända för och nackdelar är väl ingen större idé att fråga efter, finns ju många sidor med detta, men jag undrar lite annat, som t.ex Vanos, jag vet ungefär hur den fungerar, men jag, som inte är speciellt gammal och inte kör som min morfar. Skulle detta bara vara besvärligt för mig? klarar den trycket så att säga? Bränsleförbrukningen är jag inte speciellt rätt för, Alltid förstått att bmw's är bensinsnåla och Vanosen hjälper väl till ytterliggare? Hur är det miltal på kamkedjan? när ska den bytas? Vill inte råka ut för kedjebyte direkt efter köpet! Lite tomt på frågor för tillfället men fyller på när jag kommer på något mer! Tack på förhand //Mattias | |
|
Så, några fler frågor. Jag har ju tänkt att köpa en dyrare version med så mkt utrsutning, lågt miltal och nyast årsmodell möjligt! Ang. Utrustning, finns det ngn tabell för vad som finns? Och jag vill ha mörk lack, med mörk inredning, vilka färgkombinationer finns det? Det är väl t.ex bara mörkblå lack/ljusgrå inredning. Svart har? Tack på förhand //Mattias |
|
|
Min E34 är diamantsvart med mörkgråa stolar. Det finns ju helsvarta skinnstolar också. Då får du svart både utanpå och innuti. |
|
|
John87: Tack! Det var det jag var ute efter, min 318 var diamantsvart med gråa stolar i, fast det var M3 inredning så jag antog att det inte var original! Några fler mörka lacker med mörk inredning? |
|
| Min E34 är diamantsvart med svarta skinstolar och svart inredning, träinlägg och ljust tak. Jag skulle vilja ha helsvart kupe, men tvivlar på att de finns. | |
|
Japmax, Tack för svaret, gör mig inget om jag inte kan få HELsvart inredning, men vill gärna undvika ljusgrå inredning t.ex! |
|
|
Ingen som kan hjälpa mig ang. Vanos och utrustningspaket? |
|
|
Vanosen håller. Man ska inte "behöva" byta kamkedjan, säger den upp sig så har föregående ägare missskött bilen. Du märker ifall maskin går bra när du provkör bilen. Är det inga missljud så behöver du troligtvis inte vara orolig. Angående utrustning så är väl M-paketet och M-inredning det du ska kika efter, kanske en med M-chassi också. M-paketet innehåller sidokjolar, bakkjol och framkjol. M-inredningen finns i flera olika varianter, både i tyg och olika typer av skinn. Framstolarna är skålade med knästöd, finns både manuella och elektriska. Även tre ekrad M-ratt och M-knopp kan ingå i M-inredningen. Baksätet kan även det variera lite. M-chassi innebär att bilen är sänkt och har bättre väghållning från fabrik, finns massor info om vad det innehåller här på autopower, bara att söka. Sedan finns det även komfortstolar i skinn, även dem finns både som elektriska och manuella. Mycket sköna.. Farsan har dem i hans e34a och jag har M-stolarna i min, måste jag välja så blir det lätt M-stolarna. Andra saker du kan kika efter är AC, ellucka, elhissar (vanligt att det bara finns i fram) och rullgardiner. Tänk på att efter 93 fick modellen nya backspeglar som skilljer sig utseendemässigt. Jag gillar dem gamla bättre.. 95 kom även V8 grill för alla modeller. Också smaksak, jag gillar även gamla grillen bättre. Senn vill jag även säga att om du hittar en fräsch 91 eller 92 så behöver du inte vara rädd för att köpa dem för att dem inte har vanos, så stor skillnad är de inte. Lycka till och hoppas du hittar en fin 525a! Tveka inte att fråga ifall det är något mer du undrar.. |
|
|
Alpinabiturbo: Oj! Tack så hemskt mycket för ett sådant utförligt svar! Då förstår jag ju att vanosen inte är något fel att ha, även om den inte är livsnödvändig, och nu vet jag ju vad för utrustning jag skall kolla efter! Och igen, Tack! |
|
| Yes.. Vanosen ger lite mer vrid på låga varv men på de högre varven är de ingen skillnad. Knappt märkbart. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.