|
|
|
|---|---|
|
Skall byta på svärfars bil. Sett att flera rekomenderar att byta hela bärarmen. Hittat på Motor nord för 875:- Men då till mina frågor lär man byta bärarmsbussning med?? , för den fick han inte nedslag på besiktningen på. Någon som vet vad man tar på bmw för detta byte inklusive del ?? V8 muller. | |
| Eftersom bussningen inte följer med så är det ju lika bra att montera en ny eller hur? Istället för att pressa ur den gamla och montera en gammal bussning med nya leder? | |
|
Att byta på en icke-auktoriserad verkstad brukar väl gå på en 300-500 ungefär. Är det länkarm fram som glappar så säljer ju MECA Meyles kvalitetsarmar med färdiginpressad bussning för bra priser. |
|
|
Jag betalade 667 kr för byte av spindelled på Bmw i Solna. Mycket prisvärt. Har tidigare bytt själv men det kan vara ganska drygt och man sparar inte mycket pengar. |
|
|
Ringt BMW nu de sa att man byter hela bärarmen samt bussningen 2800:- skulle det kosta. Bilen är en 320i -99 Är det svårt att byta bärarmsbussningen ? måsta men ha press då med eller tror ni man kan ha kvar den gammla? |
|
| Använd inte en gammal bärarmsbussning för guds skull när du ändå rivit ned länkarmen, det lönar sig aldrig att vara dumsnål ... | |
| MECA säljer Meylearmar för i runda slänar tusenlappen och en bilmek kränger dit den för nån hundring, slutsumma 1.500 för en helt frisk länkarm ... | |
|
Ja nu har jag bytt bärarm och bärarms bussning. Köpte från motor nord. Lite trixit va det allt. Muttrarna på båda spindellederna hade rostat fast så det va jävligt att få till. Sen den innre muttern va inte rolig att komma åt att skruva på. Uppifrån tog framvagns balken i och nerifrån va det trångt. Vart rondellen tillslut när jag trixat halva dan......... V8 muller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.