|
|
|
|---|---|
|
mycket svår startad när den stått några minuter eller mer hittade dock att en slang den med plugg frön sista spridaren var trasig åtgärdade detta men problemet är kvar samt att den rycker under jämn gas och på tomgång | |
|
Hej,byt glödstift på den samt att du köper 1lieter 2taktsolja o blandar det med 2liter Diesel i en 5litersdunk ruska som F-N slå i tanken tanka ca 15liter o kör med det ett atg innan du tankar nästa gång så kommer du att märka att motorn går mycket jämnare o får bättre respons vid gaspådrag, det där med 2taktsoljan kan du göra typ varannan månad så ska du se att den går bra,Glad Påsk,Perra perrab |
|
|
du kan ha en läckande/kärvande spridare. alternativt är pumpen på väg att ge upp. eller så har du luft i systemet av någon orsak: täppt filter , dålig förpump, läckande pump,filterhuset sprucket, spruckna slangar mellan spridarna etc min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Perra med dunken, Underbart. Tror dock fortfarande att 20L dunken ger bättre effekt. Att mäta är att veta Min verkstad Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
Låter kanske konstigt men på en TD jag hade så gjorde jag rent kontakterna till startmotorn och då startade den enklare än någonsin. Verkar som den behöver rikligt med kraft för att spinna igång. Bara en trevare.. lycka till |
|
|
hej hallå jag var och bytte alla slangar från pumpen och mellan spridarna och problemet med att starta den är borta startar på en gång. ett problem löst :). MEN den rycker fortfarande med jämn gas och på tomgång men endast ibland sörde in en flaska STP sprida rengörning och den gick problem fritt i 40 mil och nu är det tillbaka igen jag blir tokig vad är det som felar ??? |
|
|
FZE Så gjorde min innan pumpen gick sönder :s |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.