|
|
|
|---|---|
|
Ska man köra på det bmw rekomenderar lr finns det någon olja som funkar med smg2 för lite hårdare körning? Mvh Christian | |
|
Castrol TWS /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
Larsson Motorteknik rekommenderade Agip, Castrol TWS är standard för M-bilarna men vem säger egentligen att den är bäst bara för att den är standard Porsche kör standard med Mobil1 men många auktoriserade verkstäder kör tex Shell |
|
|
p-car kanske därför castrol utvecklat oljan speciellt för just dessa motorer? Samt är inte Tws motorsport oljan särskilt dyr i tyskland om det är det som skrämmer dig. Länk |
|
|
Finns nog fler oljor som klarar klassningen för M3-motorn men jag kör på Castrol TWS då den är utvecklad för motorn och att Bmw rekomenderar den och använder den då de servar min bil, verkstäder rekomenderar väl det märke de säljer om den klara klassningen. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
Finns det en castrol tws för växellådan också? lr har ni bara läst fel? :P Det jag mest är fundersam över är om man kan köra på en lite bättre växellådsolja som oftast brukar vara lite trögare innan den blivit varm med tanke på att det är en hydral som sköter växellägena på smg2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.