|
Sida 3 av 8
|
|
|---|---|
|
Klockan 20.00 den 5 april är det Örebro Street Meet:Länk Vi kand ta oss en fin tur dit om det är bra väder! Jag tror Erik är på också? På tal om BMW så är min bil inne nu för att få lite saker fixade: -Den bromsar jävligt snett IBLAND, bekräftat av två bilkännare, helt livsfarligt då jag inte vågar bromsa ordentligt i kurvor. (är tvungen att parera med stryrningen) -Den växlar konstigt och osmidigt vid mys körning 30-70 km/h (fungerar perfekt när jag ligger på) -Höger backspegel åker ner ibland precis som vid backning, IBLAND. -När jag kör på automatiska helljusläget så tänd inte bilens lampor och instrumentpanel inte IBLAND. -Bilen rycker när jag släpper bromsen från stillastående IBLAND. -Lastkrok i bagageluckan släppte första gånfen den användes -Bagageluckan måste man ha mycket kraft för att den ska stängas -Njurarna repade från fabrik. -Ett av glasen till framljusen sitter inte riktigt rätt gentemot karossen. Någon som har kommentarer kring detta? Någon måste köra måndagsexemplaren ;-) /Tobias |
|
|
Tobias svar på dina frågor: -Den bromsar jävligt snett IBLAND, bekräftat av två bilkännare, helt livsfarligt då jag inte vågar bromsa ordentligt i kurvor. (är tvungen att parera med stryrningen) Den gör så från början. Jag hade detta problem när bilen var ny. Detta beror på att standard chassit även " M " är för mjuka. När man panikbromsa så förflyttar du vikten fram. Bakdelen blir lätt och vandrar...lätt. Vet ej varför Antisladdsystemet eller ABS inte tar hand om detta? Men det fenomenet försvann efter inkörningen och däckbytet. -Höger backspegel åker ner ibland precis som vid backning, IBLAND. -När jag kör på automatiska helljusläget så tänd inte bilens lampor och instrumentpanel inte IBLAND. Uppdatering av mjukvara. -Bagageluckan måste man ha mycket kraft för att den ska stängas Svar:Justering -Njurarna repade från fabrik. Svar:Döda säljaren -Ett av glasen till framljusen sitter inte riktigt rätt gentemot karossen. Svar: Jag justera själv varje gång bilen kommer tillbaka BMW mekanikerna byr sig inte ett skit om det där. Riktigt dåligt. Det var mina kommentarer. Man får finkamma bilen innan man kör ut från försäljningshallen! Det är vad jag har lärt mig. |
|
|
Tobias1980: Instämmer i allt heartware skriver. Min bromsade på samma sätt men det blir bättre när den är inkörd. Uppdatering av mjukvaran gör underverk. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Tack för kommentarena Hertware! Bilen har gått 480 mil nu så den är ju inte direkt splitter ny längre. Bromsarna drar verkligen snett på något vis. Detta visar sig vid inbromsning rakt fram då bilen nästan går på tvären IBLAND. Jag noterade också ett rökmoln bakifrån efter att jag tvärnitat, låser bilen hjulen de sista meterna? Jag har ju värsting vinterdäck på som ska vara de bästa på marknaden för asfalt (Michelin X-ICE North 18" 225) Bilen är helt ok på allt utom broms. /Tobias |
|
|
Joakim: angående mjukvara så kör ju handlaren in det senaste vid leverans, dvs i mitt fall 11 februari? Vad säger ni om Örebro den 5e? |
|
|
Tobias1980: Okej har du kört 500 så är den nästan helt inkörd. Vinterdäck suger på allt förrutom is och snö men på tvären ska du inte hamna :-) Låter som om bromsarna behöver fixas helt klart. Kan du svänga förbi nån Bilprovningsdropin? De kan ju testa bromsarna där. Hjulen låser aldrig men ABSen på BMW är jävligt bra och inte lika "läskig" som på andra bilar jag kört. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Tobias1980: Neh det tror jag verkligen inte de gör. De installerar enbart ny mjukvara om du har ett problem som är fixat i en uppgradering. If it aint broke don't fix it är deras melodi, vilket även sparar dem pengar :-) Min uppgradering var ett PUMA case så jag fick den gratis därför. Rycket när du startar var samma problem som jag hade. Senaste uppgraderingen gör underverk med växellådan, DS läget var skit innan.. nu kan jag ha det i jämt. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hur fungerar det med Bilprovnings drop in, är det bara att knacka på med kärran? Vad kostar det? Jag blev förvånad när jag fick en lånebil av handlaren; BMW X5 2005. Det var första gången jag provade en sådan, första intrycket var att den kändes mycket omodern när jag är van vid E92. |
|
|
Försök att hålla er till ämnet dvs Träff på Kärsön den 5/4-08 Tack |
|
| Tobias1980: Jag hänger på till Örebro =) | |
|
En träff avklarad, underbart, väntar bara på nästa:) Tobias 1980: Finns fler som fått flera måndagsexemplar av tidigare BMW(läs moi:)) En bra verkstad som är kommunikativa är ett tips. I 08 har jag funnit Blombergs på Lidingö som dom som försöker bäst, kanske beroende på att de är små. Hackefors i Linköping är bra, likaså Theanders i Lund. Mvh Asken |
|
|
Jag och brorsan kommer! :-) Skall bli mycket trevligt, bra initiativ grabbar, varför vänta hela våren! Mvh, Johnny Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Vore kul och se hur många det är som planera att komma på träffen nu på lördag? Om det är någon jag missat ber jag om ursäkt för det skriv gärna upp dig: Asken Hillstreet Jalpina Tobias1980 BMW-Erik qdtjant Tozzy Heartware Men det borde väl kunna komma flera från Stockholm som har ställt på sina bilar? Nu är det bara att hoppas att vädret håller i sig fredagen ser ut att bli bra så varför skulle inte lördagen bli ännu bättre:)) |
|
|
Jag lär nog dyka upp också =) //Salis |
|
|
Är bara vädret på rätt humör ska jag försöka mig på att komma.... Samma väder som igår önskas, då körde jag öppet några timmar. Häääärligt. Men det var visst kirrat, väderfrågan :-) Niklas Fransosen |
|
|
Jag (och kanske hustrun) planerar att komma. |
|
|
Jag dyker nog inte upp då en lytare i motorn verkar ha gett upp =( //Salis |
|
|
Ser ut att bli klassiskt svenskt högsommarväder på lördag. 6 grader och mulet. Najs! //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Det verka som att jag är ensam representant från "West". Måste nog hitta någonstans att slagga. om jag åker med till Örebro träffen. Rekommendation någon? |
|
| Heartware: maila på asken@autopower.se så kan jag tipsa dig, blir O/T annars:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.