|
|
|
|---|---|
|
Har en 525 tds-93 som jag nyligen har packat om pumpen på. Nu har en gul varnings lampa Som indikerar spridare börjat att lysa när jag kör. Läste ett gammalt inlägg från helgonet som mena att det indikerar luft i systemet. Kan detta stämma i så fall hur åtgärdar man detta. Tacksam för svar janne | |
| Läs det sista av dieselmeken i denna tråd Länk | |
|
den har två funktioner den lampan och inte EN. 1. Varnar om det finns luft eller vatten i bränslesystemet. 2. Funktionsstörning av det elektriska insprutningssystemet av någon orsak. Lyser den nog länge under körning så kan motorn hamna i nödkörningsprogrammet med minskad effekt som följd. min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Tackar för svaret! Den gula lampan lyser konstant ock motorn går ojämt så den har väl hamnat i nödkörningsläge. vet ni någon bra dieselmekare i malmötrakterna? |
|
|
Hallå ingen ! Har packat om pumpen samt renoverat spridarna men fortfarande så lyser den gula lampan ?? Med följd att den har hamnat i nödkörnings läge. En jag pratat med säger att givaren som sitter på den 4 spridaren kan vara kass. Kan man bara byta givaren eller måste man köpa en ny spridare med givaren på ??? Tackar på förhand från en som en som börjar bli desperat :-) |
|
| jag har en spridare med kontakt om du vill prov byta. | |
|
Hej! Har en bmw 325 tds -94. Var ute och körde med den igår och helt plötsligt la den av, när jag sen försäkte starta den lyser den där lampan som näms ovan, och bilar startar inte, den tänder inte ens. Vad ska jag göra? Tacksam för svar! BMW 325 TDS |
|
|
Har haft problem mid min 525tds-98 den gick dåligt och lampa för motorelektroniskt fel lös konstant. och hade hamnat i nödläge och gick skit. De visade sig vara spridargivaren som är kass,man kan ohm mäta den,på min ska den ligga runt 90ohm,borde vara samma på äldre tds:er. Så börja med att mäta upp den om du har möjlighet alt låta bmw göra en felsökning. Min starta inte heller till slut då för pumpen i tanken hade gett upp. Mig veterligen måste man bytta hela spridaren med givare i. Mvh:Niklas |
|
|
Lämnade in bilen på en verkstad, dom skulle göra en felsökning via datorn, dom hittade inget som hade kunnat ha med det att göra. Vi satt och spekluerade ett tag sen kom vi fram till att vi skulle pröva fylla på lite diesel, hade nämligen bara straxt över reserven, efter de så fick vi igång bilen och allt fungerade tip top, så formodligen så är det väl pumpen i tanken som börjar ge sig! ibland har man tur. =) mvh. BMW 325 TDS |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.