|
|
|
|---|---|
|
Har inga mugghållare i min Z4. Någon som vet om/hur man monterar på dess originalplats under ventilationsutblåsen på höger resp. väster sida? Vad jag förstår finns hållare att köpa original för 295kr/st hos BMW. Har försiktigt försökt få bort täckplattorna som sitter där hållarna skall sitta men "vågar" ej ta i med risk att förstöra något. Tacksam för vägledning. Lars B | |
| Någon som vet? | |
|
Hej Lars! Misstänker att det handlar om samma typ av låsning som finns till den mittre ventilationskonsolen. Jag har demonterat denna ett par gånger med hjälp av en cykeleker vilken i den ena änden böjts 90 gr (ca 0,6 - 0,7 mm). Denna sticks in i en eller flera håligheter innanför gallret samt vinklas runt en slags fjäder. Denna fjäder fungerar som ett anhåll mot plasten i gallret och skall alltså dras undan (nedåt) varmed gallret frigörs. Borde ju vara samma typ av låsning på samma system i panelen, eller hur...?! Fick tips och kopia på en skiss av BMW-åf i Linköping. Allt som man kan är ganska enkelt. Resten aningen svårare! Lycka till! Carter |
|
|
Ber om ursäkt för felaktig måttuppgift. Den "böjda" delen av cykelekern skall vara 0,6-0,7 cm - alltså ej mm. !!!!! (Om det kan bli aktuellt, vill säga) Carter |
|
|
Någon som vet artikelnummer för dessa hållare. Jag ringde bmw i Kallekrona idag men dom hittade inte några Palle |
|
|
BMW i Kallekrona måste leta dåligt. Dryckeshållare vänster - Svart, artnr 51 45 7 070 323 med pris 295kr - Grå, artnr 51 45 7 070 325 med pris 295kr Dryckeshållare höger - Svart, artnr 51 45 7 070 324 med pris 295kr - Grå, artnr 51 45 7 070 326 med pris 295kr Skruv, artnr 65 75 8 235 255 med pris 1,50kr En skruv behövs per dryckeshållare. |
|
|
Tack för hjälpen! Ja det var inte allt för mycket intresse av att hitta dessa. Tyvärr är det en ny bilfirma som har tagit över BMW här. Palle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.